تعداد نتایج یافت شده : 60 (صفحه 1 از 6)
فناوری بکار رفته در نمایشگر «دات پد» افراد نابینا اجازه می‌دهد تا علاوه بر روش بریل مبتنی بر متن، تصاویر را احساس کنند و درک خود را از تصاویر گرافیکی بهبود ببخشند.
افزایش توانایی درک تصاویر برای نابینایان با مانیتور «دات پد»
یک استارتاپ سوئیسی یک دستگاه پوشیدنی جالب اختراع کرده است که از فناوری برخورد افراد نابینا با خودروهای خودران جلوگیری می کند و همچنین با سیستم GPS قابلیت مسیریابی را برای این افراد فراهم می‌نماید.
ابداع دستگاهی برای عدم برخورد نابینایان با خودروهای خودران
آیا تا به حال سعی کرده‌اید زیپ لباس را با یک دست بالا بکشید یا دکمه پیراهن را با یک دست ببندید و یا در حالی‌ که نشسته‌اید شلوار جین بپوشید؟
لباس‌هایی که زندگی معلولان را آسان می‌کند
یک شرکت فرانسوی دستگاهی الکترونیک ساخته است که به نابینایان کمک می‌کند موانع سر راه خود را شناسایی کنند و اطلاعات لازم را برای تغییر مسیر خود به آن‌ها می‌دهد.
ساخت دستگاه مانع یاب برای نابینایان
به نظر می‌رسد خودروهای برقی باید سر و صدای بیشتری تولید کنند و این میزان از سکوت، خوب نیست، چرا که ایمنی افراد کم‌بینا به آن بستگی دارد. البته اغلب مدل‌های جدید صدای مصنوعی تولید می‌کنند تا محیط اطراف را از حضور خود آگاه کنند، اما این کافی نیست.
خودروهای برقی باید صدادارتر شوند!
«عصای سفید» که بسیاری از نابینایان برای حرکت در جهان بر آن تکیه دارند در یک قرن اخیر ارتقا نیافته است، اما اکنون عصای رباتیکی از پیشرفت در زمینه ابداع «عصای رباتیکی» خبر می دهند که امیدوارند موجب ارتقای عصای سفید و کمک به جهت یابی نابینایان شود.
ابداع عصای رباتیکی برای تقویت جهت یابی نابینایان
محققان دانشکده پزشکی هاروارد موفق به توسعه یک ابزار پوشیدنی شدند که خطر برخورد با موانع و سقوط افراد نابینا و کم‌بینا را تا ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.
کاهش خطر برخورد با موانع در نابینایان با ابزار پوشیدنی
برای کودکان، ابزار‌های مختلفی وجود دارد تا مفهوم برنامه‌نویسی را به آنها بیاموزد.
کد جامپر، ابزاری برای برنامه‌نویس شدن کودکان نابینا + فایل صوتی متن
کمپانی Envision که حالا چند سالی است به یکی از نام‌های آشنای عرصه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ویژه نابینایان تبدیل شده، در حال تکمیل طراحی تکنولوژی تازه‌ای است که به نوبه خود تحولی بزرگ در حوزه تشخیص هوشمندِ تصاویر به حساب خواهد آمد.
عینک هوشمند ویژه نابینایان با همکاری Google و Envision طراحی می‌شود
لویی عزیزمان که امروز تولدش را به جشن نشسته ایم، شاید خودش هم تصور نمیکرد روزی اختراعش به آن درجه از پختگی برسد که از قفسِ کاغذ و لوح و قلم فراتر برود و پا به دنیای فناوریهای هوشمند بگذارد.
بندی بر روی مچ که نابینایان را به دنیا وصل میکند