شناسه خبر: 34889 منتشر شده در مورخ: 1400/9/18 ساعت: 14:24 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 18 آذر 1400

روزنامه پنجشنبه 18 آذر 1400

عناوین امروز: کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان معلولان تهرانی شد-مدال آوران پارالمپیک بهترین الگوی جامعه هستند-کریسمسی که برای نابینایان شنیدنی می‌شود-ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق اپلیکیشن بیمه سلامت من-سهمیه 3+1 ایران در لیگ قهرمانان آسیا-قتل و حبس دو زن در خانه‌ای در خیابان کمالی تهران.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 18  آذر ۱۴۰۰

4 جمادی الاول ۱۴۴۳

9 دسامبر  ۲۰۲۱

سال بیست و ششم شماره 6866 

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

در خجسته روز میلاد بانوی کربلا پرستار دل های زخم دیده خرابه های شام و در فرخنده روز گرامی داشت
مقام پرستار، یاد همه پرستاران صحنه جهاد و نبرد را گرامی داریم.

ولادت حضرت زینب علیها السلام گرامی باد

......عناوین .........

*کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان معلولان تهرانی شد

*مدال آوران پارالمپیک بهترین الگوی جامعه هستند

*کریسمسی که برای نابینایان شنیدنی می‌شود

*ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق اپلیکیشن بیمه سلامت من

*سهمیه 3+1 ایران در لیگ قهرمانان آسیا

*قتل و حبس دو زن در خانه‌ای در خیابان کمالی تهران

 

.......خبر ویژه

*کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان معلولان تهرانی شد
کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با هفته بزرگداشت معلولان، تعدادی از شهروندان تهرانی دارای معلولیت را به همراه اعضای خانواده شان به میزبانی نشست.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف شده بر آستان قدس رضوی، مهمانان در این دیدار، از تالار‌های گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند. این بازدید همراه با برپایی جشن خانوادگی ویژه افراد دارای معلولیت با همکاری شهرداری تهران در محوطه بیرونی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک انجام گرفت.

میهمانان در این مراسم از آثار نفیس تاریخی و هنری تالار‌های گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک همچون «هنر و زندگی»، «تمبر»، «هزارداستان»، «سکه»، «خوش‌نویسی و نگارگری» و «حاج حسین آقا ملک» دیدار کرده، با گوشه‌ای از خدمات نیک‌اندیشانه این واقف بزرگ معاصر ایران و نقش وقف در پاسداری آثار فرهنگی آشنا شدند.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از معدود کتابخانه‌ها و موزه‌های کشور به شمار می‌آید که از ساختمانی همخوان با امکانات مناسب زیرساختی برای میزبانی از معلولان و جانبازان فرهنگ‌دوست بهره می‌برد.

طراحی رمپ‌های مناسب برای گذر صندلی چرخدار، از ورودی ساختمان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک تا تالار‌های گوناگون آن، همچنین فراهم‌آوردن مسیر‌های ویژه برای حرکت معلولان، موجب شده است این موسسه میزبان این فرهنگ‌دوستان باشند.

*انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم «لیلا» با صدای بی‌تا فرهی

سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «لیلا» ساخته داریوش مهرجویی را روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه در چارچوب برنامه فیلمخانه منتشر می‌کند. 

این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را محدثه واعظی‌پور نوشته است. این برنامه در استودیو فراز ضبط شده و مرجان طبسی آن را میکس و تدوین کرده است. 

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند. 

این گروه پیشتر نسخه توضیح‌دار فیلم‌های سینمایی ایرانی «روز واقعه» با صدای افشین زی‌نوری، «دلشدگان» با صدای شبنم مقدمی، «مادر» با صدای احترام برومند، «بنفشه آفریقایی» با صدای علیرضا شجاع‌نوری، «باشو غریبه کوچک» با صدای پریناز ایزدیار، «خانه دوست کجاست» با صدای ستاره اسکندری، «یک بوس کوچولو» با صدای علیرضا آرا، «من، ترانه ۱۵ سال دارم» با صدای سارا بهرامی، «هامون» با صدای پرویز پرستویی، «روسری آبی» با صدای رخشان بنی‌اعتماد، «مسافران» با صدای صابر ابر، «اجاره‌نشین‌ها» با صدای هوتن شکیبا، «درباره الی» با صدای فرشته صدرعرفایی، «به همین‌سادگی» با صدای مهراوه شریفی‌نیا، «بودن یا نبودن» با صدای بهناز جعفری، «گل‌های داوودی» با صدای ژرژ پطروسی و «مارمولک» با صدای بهرام افشاری را در قالب برنامه فیلمخانه منتشر کرده است.

 

........گزارش ویژه

*مدال آوران پارالمپیک بهترین الگوی جامعه هستند

محمد رضا شهبازی مدیر کل توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی دراین مراسم با ارایه گزارشی از مدال آوری افراد دارای معلولیت در مسابقات پارالمپیک گفت:عزیزان ما در این مسابقات توانستند ۲۴ مدال کسب کنند که  شامل ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز بوده و در مجموع به رتبه سیزدهم دنیا دست یافتند و بعد از مسابقات ۲۰۱۲ لندن (که رتبه یازدهم را به دست آوردند با ۷ نقره، ۷ برنز و ۱۰ طلا و ۲۴ مدال) بهترین رتبه ای بوده است که تا به حال توانسته اند کسب کنند.

وی افزود: افراد دارای معلولیت از سال ۱۹۸۸ تا به حال در ۹ دوره  المپیک شرکت داشته اند. تیم والیبال ما که از ابتدا در مسابقات شرکت داشته در همه دوره ها توانسته مدال کسب کند. در ۷ دوره مدال طلا و در دو دوره مدال نقره را کسب کرده و در مجموع در این دوره ۶۲ ورزشکار در مسابقات پاراالمپیک شرکت کردند و ۲۱ نفر هم همراه و مربی داشتند در ۱۰ رشته ورزشی شرکت کرده بودند.

دکتر شهبازی گفت:این عزیزان در رشته های ورزشی که فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و فدراسیون نابینایان دارند توانسته اند شرکت کنند هرچند که گروه معلولان ذهنی هم  می توانند در ۱۲ رشته شرکت داشته باشند که فقط در یک دوره تا به حال شرکت کرده اند در همان بازی های ۲۰۱۲ لندن  که موفق به کسب یک مدال طلا شده اند و یکی از اقدامات  موثر این است که ان شاالله بتوانیم به ورزش معلولان ذهنی بپردازیم.

وی گفت:ورزش در توانبخشی و فرایند توانمند سازی از اهمیت بسیار بالا برخوردار است. همواره در توانبخشی و برنامه هایی که برای بازتوانی و توانمند سازی افراد مد نظر داریم ورزش جز لاینفک آن است. همه ما می دانیم که ورزش سلامت جسم و روان و ایجاد نشاط و شادابی و ایجاد هماهنگی بین اندام ها و سیستم های بدن افزایش می دهد. حس اعتماد به نفس و عزت نفس و از همه مهم تر حس گسترش روابط و فعالیت های اجتماعی را با خود به همراه می آورد.

مدیر کل توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی گفت:اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه ورزش شامل تدوین و اجرای برنامه های ورزشی و ورزش درمانی در مراکز روزانه و شبانه روزی ۱۲۶۴مرکز روزانه با بیش از۵۰ هزار نفرفرد دارای معلولیت خدمت گیرنده از اصلی ترین فعالیت هایی که به عنوان زنگ ورزش در این مراکز تعریف شده   مربیان آموزش دیده در مراکز روزانه تدوین و اجرای بازی های بومی محلی در مناطق روستایی که در سال ۹۸ موفق به  در چند استان کشور انجام دهیم و نتایج بسیار مناسب و عالی  را در برداشت و همه را تشویق کرد که این طرح را در همه استان ها گسترش دهیم اما به دلیل کرونا موفق به ادامه این برنامه نشدیم و پس از کاهش کرونا این برنامه با قوت بیشتر پیگیری می شود.

وی با اشاره به عمده فعالیت های سازمان بهزیستی در زمینه ورزش، گفت:برگزاری جشنواره های ورزشی در گروه های مختلف معلولیت به تفکیک جنسیت در رشته های مختلف، همکاری با فدراسیون های ورزشی نابینایان،  جانبازان و معلولان در مسابقات منطقه ای و بین المللی (معمولا یکی از شرکای کاری آنها سازمان بهزیستی کشور و در استان ها هم بسیار فعال هستند) تلاش برای حمایت هایی از ورزشکاران  در رشته های مختلف بر اساس شرایط و ضوابط سازمان بهزیستی  و همکاری های نزدیک استان ها با هیات های ورزشی  هر ساله با کمیته ملی پارالمپیک برای برگزاری روز ملی پارالمپیک، از جمله این فعالیت ها هستند.

وی افزود:اگر بخواهیم با نگاه توانبخشی به ورزش نگاه کنیم از چهار زاویه می توان به ورزش نگاه کرد. نگاه اول ورزش درمانی که با حرکات اصلاحی و تقویت عضلات تلاش کنند آسیبی که به اندام ها رسیده را اصلاح کنند و یاتوسط سایر اندام ها و سیستم های بدن به جبران آن نقص بپردازند. در نتیجه بخش اعظمی از فعالیت های ما در حوزه ورزش و اصلا ردیف خاصی که برای حمایت از ورزش داریم در همین بخش قرار دارد.

شهبازی همچنین به زاویه دوم نگاه به ورزش اشاره کرد و گفت: ورزش عمومی هم برای افراد به عنوان بخشی از سبک زندگی تعریف می شود و  افراد ورزشی را که دوست دارند دنبال می کنند( ورزش کارکنان) و ما هم از آن هاحمایت می کنیم.

وی افزود:دربخش سوم و چهارم هم می توان به ورزش همگانی و قهرمانی اشاره کرد که در این زمینه هم در کنار عزیزان هستیم و حقوق آنان را  مطالبه و پیگیری می کنیم.

شهبازی سیاست بهزیستی را  ورزش درمانی و توسعه ورزش در مناطق روستایی و حاشیه ای برای افراد دارای معلولیت دانست و از مدال آوران خواست تا تلاش کنند به الگوهایی برای افزایش انگیزه در افراد دارای معلولیت و عموم افراد جامعه تبدیل شوند.

وی در پایان پیشنهاد کرد مدال آوران پارالمپیک با تشکیل یک گروه؛با بهزیستی همکاری کنند و  در برنامه های ورزشی سازمان از توانایی های کارشناسی، مشاوره ای و... این عزیزان استفاده شود.

 

.......از شش نقطه جهان

*کریسمسی که برای نابینایان شنیدنی می‌شود

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دنیایی متفاوت را برای نابینایان رقم زده است. ترکیب امکاناتی نظیر نقشه، صدای سه‌بُعدی و مکانیاب و چیز‌هایی از این دست زندگی را برای نابینایان هیجان‌انگیز‌تر کرده و مطمئناً از این هم پیش‌تر خواهد رفت و در سال‌های آینده شاهد اتفاقات بی‌نظیری در زندگی نابینایان خواهیم بود که تکنولوژی آنها را رقم خواهد زد. یکی از اتفاقات جذاب مبتنی بر فناوری‌های نوین، دو سالی است که در اسپانیا به وقوع پیوسته است. اتفاقی که منجر به مشارکت حد اکثری نابینایان در جشن‌های کریسمس می‌شود.

"کریسمس قابل دسترس" نام برنامه‌ای است که شهرداری مادرید برای معلولان ذهنی و بینایی شهر تدارک دیده است تا بتوانند روزهای جشن و شادی شهر در قالب چراغانی کریسمس را در یک تور صوتی کامل تجربه کنند.

چراغانی‌های مخصوص کریسمس در مادرید روشن شده است و به همین مناسبت، وب‌سایت شهرداری این شهر اعلام کرد که برای دومین سال متوالی برنامه موبایل Navidad Accesible (کریسمس قابل دسترس) را به اجرا گذاشته است. این برنامه به ساکنین و بازدیدکنندگان دارای معلولیت بینایی و حتی ذهنی اجازه می‌دهد تا تزئینات کریسمس را مانند دیگران تجربه کنند.

تور اپلیکیشن «کریسمس قابل دسترس» به ۳۱ نقطه برای بازدید در سال جاری افزایش یافته است که در میان آنها مکان‌های نمادینی مانند میدان دروازه خورشید، میدان پلازا مایور، خیابان گران ویا یا میدان پلازا دِ اسپانیا وجود دارد که اخیراً بازگشایی شده است. امسال، این اپلیکیشن امکان پیمودن مسیرهای هدایت شده را در خود جای داده است که با استفاده از آن می‌توان چراغانی‌هایی را که بر اساس مکان گروه بندی شده است تجربه کرد و پیاده روی راحت تر و ساده‌تری داشت.

روش کار به این صورت است که این برنامه به صورت صوتی آنچه را که در مقابل فرد نابینا نشان داده می‌شود، روایت می‌کند. هنگامی که کاربر سیستم مکان‌یابی را روی گوشی خود فعال می‌کند، برنامه در نزدیکی چراغانی‌ها فعال می‌شود. در آن لحظه، توضیحات صوتی پخش می‌شود و اطلاعاتی در مورد طراحی و همچنین صحنه‌های نور‌افشانی شده، رنگ‌ها و حس حضور در لحظه را برای فرد فراهم می‌آورد.

سه فرمت توصیف روایت صوتی در این اپلیکیشن وجود دارد؛ دو مورد از آن‌ها برای بزرگسالان طراحی شده است که یکی با صدای مصنوعی و دیگری با صدای یک بازیگر واقعی شنیده می‌شود. سومین گزینه نیز برای کودکان، با راوی کودک و زبانی واضح و ساده‌تر بیان می‌شود. این اپلیکیشن که پارسال به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته، حالا با اندوخته تجربه سال گذشته، اشکالات را رفع کرده و قابلیت‌های تازه‌ای را هم اضافه کرده و به سبد جشن سال نوی نابینایان اسپانیایی و توریست‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند اضافه شده است. اپلیکیشن مذکور برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده است و کاربران می‌توانند از تمامی خدماتش رایگان استفاده کنند.

 

..........بهداشت و سلامت 

*ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق اپلیکیشن بیمه سلامت من

با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی در کشور، حذف دفترچه کاغذی و لزوم الکترونیکی شدن فرایندهای حوزه سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان و بیمه شدگان در قالب اپلیکیشن و سامانه خدمات غیرحضوری (شهروندی) حرکت کرد.

در همین راستا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری (شهروندی) جهت استفاده تمامی شهروندان و بیمه شدگان تهیه شده و از طریق سایت بازار با حجم ۳ مگابایت آماده دانلود و نصب است.

این اپلیکیشن کاربردی توسط شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان برای ایجاد و بهبود سرویس‌های شهروندی طراحی شده است.

ویرایش اشتباهات کاربری شامل امکان اصلاح اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، رضایت سنجی بیمه‌شدگان از ارائه‌دهندگان خدمات، تصحیح شماره همراه بیمه‌شدگان با استفاده از سرویس شاهکار، ثبت نام خانوار (سرپرست)، ثبت عضو (افزایش عائله)، تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای در صندوق‌های سلامت همگانی و روستاییان، مشاهده تاریخچه خدمات و نسخ، نمایش اطلاعات اعضای خانوار، ویرایش تصویر، جستجوی مراکز و پزشکان، دانلود برگ مشخصات دفترچه، مشاهده اطلاعات پوشش بیمه‌ای و همپوشانی از جمله خدماتی است که در این اپلیکیشن به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه می‌شود.

برای دانلود این نرم افزار موبایلی می‌توانید از لینک https://cafebazaar.ir/app/ir.webhouse.cshinsurance استفاده کنید.

این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۵ هزار بار دانلود و در تلفن‌های همراه بیمه شدگان نصب شده است.

بیمه شدگان سه صندوق دیگر، یعنی صندوق بیمه سلامت ایرانیان، صندوق کارکنان دولت و صندوق سایر اقشار، فقط برای استفاده از خدمت تمدید اعتبار، باید پرداخت مالی مربوطه را انجام بدهند.

این خدمات غیرحضوری از طریق سایت http://bimehsalamatiranian.ir نیز برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در دسترس است.

*نگران افزایش کرونا در مدارس هستیم

بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از مجموعه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در قالب اجرای طرح مدیریت هوشمند، از ورود دانش آموزان واکسن نزده به سر کلاس جلوگیری می‌شود یا خیر، افزود: نگران بازگشایی مدارس هستیم زمانی که تجمع ایجاد می‌شود شیوع بیماری کرونا بیشتر می‌گردد به همین علت دانش آموزانی که واکسن نزدند می‌توانند به صورت غیر حضوری از کلاس‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگر دانش آموزی واکسن نزده باشد، احتمال دارد به بیماری کرونا آلوده شود و می‌تواند این بیماری را به بقیه دانش آموزان منتقل کند.

عین اللهی گفت: راه حل دیگر این است که دانش آموزانی که واکسن نزدند تست پی سی آر منفی ارائه کنند.

وزیر بهداشت افزود: در این زمینه از نظرات وزارت آموزش و پرورش هم استفاده می‌کنیم اما در نهایت تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

عین اللهی اضافه کرد: وزارت بهداشت، نه فقط مدارس بلکه نگران هر نوع تجمعی است.

 

.........ورزشی 

*سهمیه 3+1 ایران در لیگ قهرمانان آسیا

پس از گذشت سالها، به صورت رسمی سهمیه ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد.

از چند روز پیش بحث و گمانه زنی درباره سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا 2023 به سوژه رسانه ها تبدیل شده بود و اکنون به صورت رسمی اعلام شد که کشورهای مختلف برای دو فصل بعد رقابت های لیگ قهرمانان آسیا (2023) چه سهمیه هایی در این رقابت ها دارند که طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، کشور ایران از 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم برخوردار خواهد بود.

همانطور که انتظار می رفت، کنفدراسیون فوتبال آسیا رده‌بندی کشورها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای سال 2021 را اعلام کرد که کشور عربستان سعودی برای اولین بار از زمان انتشار این جدول در سال 2014، صدرنشین این رده‌بندی شد. این رده بندی نشان دهنده نتایج باشگاه های هر کشور در رقابت های لیگ قهرمانان در چهار سال اخیر است.

امتیازات هر کشور بر اساس نتایج باشگاه های آن در چهار سال گذشته بر اساس معادلات مشخص محاسبه می شود. مکانیسم طبقه بندی بدین صورت است که در لیگ قهرمانان آسیا به هر باشگاهی 3 امتیاز برای برد و یک امتیاز برای تساوی تعلق می گیرد و در صورت صعود به مراحل بالاتر، 3 امتیاز اضافی تعلق می گیرد. در پلی آف نیز 0.3 امتیاز برای پیروزی و 0.15 امتیاز برای تساوی و 0.3 امتیاز صرفا برای شرکت در این پیکارها تعلق می گیرد.

پس از آن، امتیاز تمام باشگاه های هر کشور جمع آوری شده و بر تعداد باشگاه های شرکت کننده آن کشور مذکور تقسیم می شود. در این معادله، امتیاز آن کشور را در یک نسخه از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مشخص می کند و سپس این کار برای تمامی 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان صورت می گیرد و پس از به دست آمدن امتیاز نهایی و تقسیم آن بر عدد 4، میانگین امتیاز آن کشور در 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا محاسبه می شود.

بدین ترتیب و با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران توانست با کسب میانگین 77.79 امتیاز در 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا با پیشی گرفتن از قطر که 75.13 امتیاز کسب کرد، نمایندگان این کشور را جا گذاشته و در رتبه چهارم آسیا قرار بگیرد. بدین ترتیب ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2023 دارای سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهد بود. این سه سهمیه مستقیم به قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی و همچنین تیم دوم جدول رده بندی لیگ بیست و یکم خواهد رسید و تیم سوم لیگ نیز راهی مرحله پلی آف می شود. البته چنانچه قهرمان لیگ و جام حذفی یک تیم باشد، تیم های اول تا سوم لیگ راهی مرحله گروهی می شوند و تیم چهارم به دیدار پلی آف خواهد رسید.

نکته قابل ذکر این است که این سهمیه بندی، برای دو فصل دیگر لیگ قهرمانان آسیا یعنی نسخه سال 2023 است و در رقابت های پیش رو که در سال 2022 آغاز می شود، سهمیه ایران همان 2+2 است که پرسپولیس و فولاد راهی مرحله گروهی شده اند و استقلال به همراه سپاهان در مرحله پلی آف به ترتیب باید با بنی یاس و الشارجه از کشور امارات دیدار کنند.

 

........حوادث

*قتل و حبس دو زن در خانه‌ای در خیابان کمالی تهران

ماموران کلانتری دو زن را که در خانه‌ای در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر تهران محبوس شده بودند به همراه یک جسد کشف کردند.

عصر روز گذشته ماموران کلانتری که برای اجرای حکم به خانه‌ای در خیابان کمالی اعزام شده بودند، متوجه می‌شوند دو خانم در یکی از اتاق‌های خانه محبوس هستند.

پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود شخصی به نام «س» این دو خانم را به مدت حدود ۲ ماه در این خانه محبوس کرده و آنها را به مرگ تهدید می‌کرده است.

یکی از زنان حاضر در خانه به ماموران کلانتری می‌گوید که «س» به آن‌ها گفته یک نفر دیگر را کشته و در اتاق دیگر این خانه گذاشته است و اگر سر و صدا کنند او آن‌ها را نیز به قتل می‌رساند. با بررسی بیشتر خانه مشخص می‌شود یک بسته پلاستیکی چند لایه بزرگ که بوی بسیار متعفی هم از آن به مشام می‌رسیده در اتاق دیگری قرار دارد.

ماموران کلانتری بلافاصله به بازپرس ویژه قتل در دادسرای جنایی اطلاع داده و با حضور  بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان پلیس آگاهی در سر صحنه، تحقیقات درباره ربایش این دو خانم و کشف جسد در این خانه آغاز می‌شود

رییس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری قاتل فراری یک زن و یک مرد در ارومیه خبرداد.

سرهنگ کارآگاه شکری رییس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل یک نفر زن و یک نفر مرد در یکی از روستاهای ارومیه ، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی معلوم الحال با ضربات چاقو همسر و برادر خود را به قتل و دختر و برادر دیگر خود را به شدت مجروح کرده و متواری شده است.

رییس پلیس آگاهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفت:کارآگاهان زبده پلیس آگاهی  با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند هویت قاتل را شناسایی و در کمتر از یک ساعت او را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

شکری با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، افزود: قاتل علت و انگیزه قتل را اعتیاد به موادمخدر و اختلاف با مقتولین عنوان کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *