تعداد نتایج یافت شده : 500 (صفحه 1 از 50)
فناوری بکار رفته در نمایشگر «دات پد» افراد نابینا اجازه می‌دهد تا علاوه بر روش بریل مبتنی بر متن، تصاویر را احساس کنند و درک خود را از تصاویر گرافیکی بهبود ببخشند.
افزایش توانایی درک تصاویر برای نابینایان با مانیتور «دات پد»
عینک مبتنی بر نور مادون قرمز و پدهای ارتعاشی تجربه‌ای متفاوت از حرکت کردن برای نابینایان فراهم خواهد کرد.
تجربه "دیدن" برای نابینایان با کمک عینک مادون قرمز
یک استارتاپ سوئیسی یک دستگاه پوشیدنی جالب اختراع کرده است که از فناوری برخورد افراد نابینا با خودروهای خودران جلوگیری می کند و همچنین با سیستم GPS قابلیت مسیریابی را برای این افراد فراهم می‌نماید.
ابداع دستگاهی برای عدم برخورد نابینایان با خودروهای خودران
با گسترش نرم افزارهای کامپیوتری و برنامه های اندرویدی هر روز بیش از پیش نیاز به داشتن اطلاعاتی در این زمینه احساس می شود و گروهها و کانالها در پیامرسانهای مختلف به این نیاز پاسخ می دهند.
پاسخ به سوالات فنآوری شما در یک گروه نابینایی
یک معلم سابق علوم که به مدت ۱۶ سال نابینا بود، اکنون با کمک یک دوربین و ایمپلنت مغزی می‌تواند حروف و لبه‌های اشیا را ببیند و حتی یک بازی ویدئویی انجام دهد.
ایمپلنت کوچک بینایی را به یک معلم نابینا برگرداند
سایت جدید پایگاه اطلاعات علمی نابینایان دانشگاه تهران ۲۳ مهرماه همزمان با روز جهانی عصای سفید (۱۵ اکتبر) و با پیگیری‌های واحد توان یاب، اداره کل امور دانشجویی رونمایی شد.
رونمایی از سایت جدید دانشجویان نابینایان دانشگاه تهران
افراد نابینا و کم بینا برای زندگی به طور مستقل با چالش‌های بسیاری روبرو هستند، این روزها با پیشرفت تکنولوژی کمک به این افراد بیشتر شده تا با کمک ابزارهای تکنولوژیکی بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند.
فناوری‌هایی که به کمک نابینایان می‌آید
یک شرکت فرانسوی دستگاهی الکترونیک ساخته است که به نابینایان کمک می‌کند موانع سر راه خود را شناسایی کنند و اطلاعات لازم را برای تغییر مسیر خود به آن‌ها می‌دهد.
ساخت دستگاه مانع یاب برای نابینایان
به نظر می‌رسد خودروهای برقی باید سر و صدای بیشتری تولید کنند و این میزان از سکوت، خوب نیست، چرا که ایمنی افراد کم‌بینا به آن بستگی دارد. البته اغلب مدل‌های جدید صدای مصنوعی تولید می‌کنند تا محیط اطراف را از حضور خود آگاه کنند، اما این کافی نیست.
خودروهای برقی باید صدادارتر شوند!
«عصای سفید» که بسیاری از نابینایان برای حرکت در جهان بر آن تکیه دارند در یک قرن اخیر ارتقا نیافته است، اما اکنون عصای رباتیکی از پیشرفت در زمینه ابداع «عصای رباتیکی» خبر می دهند که امیدوارند موجب ارتقای عصای سفید و کمک به جهت یابی نابینایان شود.
ابداع عصای رباتیکی برای تقویت جهت یابی نابینایان