شناسه خبر: 7201 منتشر شده در مورخ: 1394/6/24 ساعت: 10:36 گروه: حوادث  
فرار ناکام از بازداشتگاه به سبک فیلم‌های هالیوودی

فرار ناکام از بازداشتگاه به سبک فیلم‌های هالیوودی

۵ سارق که در بازداشتگاهی در تهران زندانی بودند نقشه کشیدند تا به سبک فیلم‌های هالیوودی از آنجا فرار کنند.

 آنها که قصد داشتند زندانیان بند دیگر را هم فراری دهند، در آخرین مرحله از نقشه‌شان رودست خوردند و گرفتار مأموران شدند.
ساعت19 سیزدهم شهریور‌ماه بود که سارقی که در بازداشتگاه پلیس زندانی بود، افسرکشیک را صدا زد و مدعی شد که حالش مساعد نیست و دل درد دارد. او به بهانه رفتن به سرویس بهداشتی از بازداشتگاه خارج شد و دقایقی بعد با همان افسر نگهبان که چند دقیقه‌ای نمی‌شد که شیفت را از همکارش تحویل گرفته بود به بازداشتگاه برگشت.

لحظاتی بعد، این بار یکی از مردان میانسالی که داخل بازداشتگاه زندانی بود فریاد زنان افسر نگهبان را صدا زد و به مأمور پلیس گفت که داخل بند قرص پیدا کرده است. از آنجا که وجود قرص در بازداشتگاه قدغن است، مأمور جوان بی‌آنکه بداند چه حادثه شومی در انتظارش است وارد بازداشتگاه شد. در همان لحظه 5 زندانی به سمت وی حمله ور شدند و درحالی‌که جلوی دهانش را گرفته بودند، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. سارقان خشن از داخل جیب مأمور پلیس کلید بند مقابل را سرقت کردند و با باز کردن در آنجا قصد داشتند همه افرادی را که در بازداشت بودند فراری بدهند اما اتفاقی رخ داد که آن را پیش‌بینی نکرده بودند.

  • نقشه نافرجام

درست 5 دقیقه بعد، مأمور دیگری که در محوطه بود سر و صدایی از داخل بازداشتگاه شنید و احتمال داد که حادثه‌ای رخ داده است. او به سرعت به آنجا رفت و وقتی در را باز کرد چند سارق به سمت او حمله کردند، با وجود این دری که سارقان می‌توانستند از آن فرار کنند را قفل کرد و با صدای بلند همکارانش را صدا زد. آنجا بود که مأموران دیگر به سرعت وارد بازداشتگاه شدند و به این ترتیب نقشه فرار متهمان نقش برآب شد.

  • عشق فیلم‌های آمریکایی

5 سارقی که نقشه فرار از حبس را کشیده بودند صبح دیروز به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه34 تهران منتقل شدند. آنها در حدود 2ماهی می‌شد که در بازداشتگاه زندانی بودند و هرکدام پرونده‌های جداگانه به جرم کیف‌قاپی، سرقت منزل، زورگیری و سرقت لوازم خودرو داشتند.

آنها وقتی برابر بازپرس نصرتی قرار گرفتند مدعی شدند که از زندان رفتن می‌ترسیدند و از حبس در بازداشتگاه خسته شده بودند و نقشه فرار کشیدند. سردسته باند اما اقرار کرد که علاقه خاصی به دیدن فیلم‌های هالیوودی داشته و به شیوه این فیلم‌ها نقشه فرار کشیده است. در ادامه گفت‌وگوی همشهری با سردسته باند را بخوانید.

  • به چه جرمی دستگیر شده بودی؟

به جرم زورگیری.

  • با چه شگردی زورگیری می‌کردی؟

من و همدستم به بهانه مسافر سوار خودروها می‌شدیم و در بین راه با تهدید راننده، دست به سرقت اموالشان می‌زدیم.

  • کی دستگیر شدی؟

حدود 2‌ماه قبل.

  • چند سال داری؟

37سال.

  • چه شد که نقشه فرار از بازداشگاه را طراحی کردی؟

2‌ماه قبل پلیس دستگیرم کرد و از همانجا روانه بازداشتگاه شدم. 2ماهی می‌شد در حبس بودم و واقعا از این وضعیت خسته شده بودم. از سویی دلم برای خانواده‌ام (همسر و پسرم) تنگ شده بود. از وقتی هم که در بازداشتگاه بودم مرتب کابوس می‌دیدم. دلم نمی‌خواست به زندان بروم، انگار زمان در شب‌هایی که در حبس هستی نمی‌گذرد. همه اینها باعث شد که فکر فرار به سرم بزند.

  • بعد چه شد؟

موضوع را با زندانیان دیگر در میان گذاشتم. افرادی که در بند مقابل زندانی بودند و سن و سالشان بالا بود موافقت کردند و درواقع آنها مرا تحریک کردند که هرچه زودتر نقشه فرار را اجرا کنم تا آنها هم به آغوش خانواده برگردند. از سویی من علاقه خاصی به دیدن فیلم‌های آمریکایی دارم و عاشق هیجان و گانگستربازی‌ام. برای همین به تقلید از این فیلم‌ها نقشه کشیدم تا با تهدید افسرنگهبان از آنجا فرار کنم و زندانیان دیگر را هم فراری دهم. نمی‌دانید برای یک زندانی که در حبس است آزادی چه لذتی دارد.

  • چرا زمانی که قصد زورگیری و خلاف داشتی به این چیزها فکر نکردی؟

آنقدر مشکلات مالی داشتم که به‌خاطر تأمین مخارج زندگی همسر و فرزندم تصمیم به دزدی گرفتم و اصلا به عواقبش که زندانی شدن بود فکر نکردم.

  • سابقه داری؟

نه این نخستین باری بود که دستگیر شدم.

  • قصد کشتن مأمور را داشتی؟

نه اصلا. فقط می‌خواستیم با تهدید کلید بند مقابل را از او بگیریم و فرار کنیم.

  • چرا زندانیانی که در بند مقابل بودند فرار نکردند و داخل بند ماندند؟

درواقع فریبمان دادند و ما از آنها رو دست خوردیم. چون وقتی نقشه را کشیدم آنها بودند که تحریکم کردند تا هرچه زودتر نقشه را اجرا کنم من هم دل را به دریا زدم وخطر را به جان خریدم اما وقتی در بند آنها را باز کردیم هیچ کدام از جایشان تکان نخوردند. انگار متوجه شدند که نمی‌شود از آنجا تکان خورد برای همین ترجیح دادند که خود را وارد این بازی نکنند تا اتهامشان بیشتر نشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *