شناسه خبر: 6648 منتشر شده در مورخ: 1394/3/24 ساعت: 10:15 گروه: اجتماعی  
اجرای سند توسعه تدبیر اهتمام جدی تمام دستگاه های اجرایی را می طلبد

اجرای سند توسعه تدبیر اهتمام جدی تمام دستگاه های اجرایی را می طلبد

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ششمین همایش علمی کاربردی معاونین امور اجتماعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی حوزه اجتماعی بهزیستی در نظام راهبردی کشور، گفت: در راستای ایجاد سند توسعه تدبیر در استان ها تمامی دستگاه های اجرایی باید اهتمامی جدی بورزد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ششمین همایش علمی کاربردی معاونین امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در بعد انحرافات جنسی و جرم و جنایت، گفت: باتغییر شرایط دنیا و وقوع تحولات جدید، مسائل اجتماعی در بعد ناهتجاری‌ها روز به‌روز رو به افزایش است و آمار شاخص‌های اجتماعی در دنیا و حتی کشور ما نگران‌کننده است و باید برای حل آن تدبیر کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اکنون بحث موازی‌کاری در بهزیستی و دیگر ارگان‌ها مطرح است، افزود: با این وجود بیشترین نهاد علمی و تخصصی حوزه اجتماعی مربوط به بهزیستی است که باید از این ظرفیت در نظام راهبردی کشور استفاده کنیم و در بررسی و تحلیل مشکلات حوزه اجتماعی نگاه کارشناسی داشته باشیم.

وی، تصریح کرد: نگاه تک‌بعدی به مسائل اجتماعی نگاه انحرافی است؛ با این حال با نگاهی سیستمی باید به نهادهای اجتماعی و عوامل اجتماعی تاثیرگذار نگاه علمی داشته باشیم؛ چراکه تاکنون نتوانسته‌ایم در سیاست‌های اجتماعی مبتنی بر عدل و خردجمعی، پیوستگی و همبستگی داشته باشیم و هنوز روی آزمون و خطا پیش می‌رویم.

محسنی‌بندپی در تشریح پیامدهای رشد طلاق در مقایسه با کشورهای پر جمعیت، اذعان کرد : آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است و موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در سطح جامعه می‌شود که باید هرچه زودتر این معضل را کنترل کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به تدوین سند توسعه تدبیر، افزود: با اجرای سند توسعه تدبیر در استان‌ها شاهد پویایی جامعه ارزشمند خواهیم بود و در راستای ایجاد سند توسعه تدبیر تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای آن اهتمامی جدی بورزند.

وی با بیان اینکه باید نگاه ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، پیشگیرانه باشد، تصریح کرد: لازم است آسیب‌هایی که در استان معنادار است مبنای مطالعه و سیاست‌گذاری قرار گیرد تا اثرات سوء را متوقف کند.

محسنی‌بندپی با اشاره به افزایش آمار 5 درصدی خودکشی زنان در آذربایجان شرقی، گفت: باید نسبت به کاهش این مسئله پیگیری و مطالعه و اقدامات لازم انجام شود تا علت ظهور و بروز خودکشی در این قشر مشخص شود؛ همچنین در این راستا آسیب‌های اجتماعی رو به رشد مبنای مطالعه قرار گیرد تا بتوانیم خواستار حمایت طلبی مجلس شویم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تقویت مشارکت خیرین و فعال‌سازی NGOها تاکید کرد و در پایان یادآور شد: تلاش در راستای افزایش حساس‌سازی جامعه و ترغیب به مشارکت‌های مردمی، شناسایی نقاط آسیب‌خیز اجتماعی، اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاه‌سازی مردم با همراهی استعدادهای علمی و فرهنگی و بیناد نخبگان از اولویت‌های بهزیستی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *