شناسه خبر: 6607 منتشر شده در مورخ: 1394/3/12 ساعت: 12:06 گروه: فرهنگی  
امکان همگرایی معماری بومی و ایرانی با صنعتی سازی مسکن

امکان همگرایی معماری بومی و ایرانی با صنعتی سازی مسکن

رئیس مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی از امکان همگرایی بومی و ایرانی با صنعتی سازی مسکن وجود دارد و این ظرفیت را می توانیم در تک سازی مسکن هم استفاده کنیم.

به گزارش رادیو اقتصاد، آقای شکر چی زاده در مصاحبه با این رادیو گفت : در 20 سال اخیر ادبیات و دانش خوبی در حوزه صنعتی سازی مسکن در کشور فراهم شده اما هنوز ضریب صنعتی سازی پایین و حدود 5 درصد است.

وی افزود : مهم ترین عامل برای توسعه صنعتی سازی‌، توجیه اقتصادی آن است و از مصالح استاندارد هم استفاده می شود.

شکرچی زاده گفت : صنعتی سازی به هیچ وجه عاملی برای تخریب هویت بومی و ملی و اسلامی صنعت ساخت و ساز نیست و به راحتی می توان نظم هندسی خانه های ایرانی را حفظ کرد.

شکرچی زاده افزود : باید به کنترل کیفی ساخت و سازی توجه جدی داشته باشیم و مقاوم سازی در برابر زلزله ،‌ ایمنی و ساختمان و همچنین ساماندهی مصرف انرژی و مباحث ملی ساختمان را می توان با صنعتی سازی تقویت کرد .

وی ادامه داد : دولت و مجلس بر توسعه صنعتی سازی تاکید زیادی دارد وبا توجه به اینکه 80 درصد شهرهای کشور و بیش از 70 درصد محل سکونت هموطنان در معرض خطر نسبی زلزله قرار دارد ، باید این مسائل در طراحی ساختمان ها مد نظر باشد و صنعتی سازی می تواند به تحقق این اهداف کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : 30 درصد زلزله های 40 سال اخیر دنیا در ایران رخ داده است و باید ایمنی و مقاومت ساختمان ها  و توسعه صنعتی سازی در اولویت باشد.

محمد شکرچی زاده افزود : زلزله از حوادت طبیعی در دنیا است و خسارت آن  حتمی است و باید به ارتقای ایمنی زیرساخت ها و ساخت و سازها توجه کنیم.

وی گفت : زمین لرزه های طبس ، بویین زهرا و منجیل از زلزله های با مقیاس بیش از 7 ریشتر و زلزله های بم و اردبیل از جمله زلزله های زیر 7 ریشتر اما با کشتار و ویرانی وسیع در ایران در نیم قرن اخیر بوده است.

شکرچی زاده افزود: مقاومت در برابر زلزله و آتش و رعایت مبحث انرژی و اقتصادی بودن طراحی ها در ساخت مسکن و بهره برداری از حداکثر ظرفیت علمی باید مد نظر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: عمر مفید ساختمان ها در حالی درکشور 20 تا 30 سال است که در کشورهای پیشرفته بیش از 50 سال است و ما هم با توسعه صنعتی سازی می توانیم افزایش دهیم.

توسعه کسب و کار الکترونیک با همگرایی و اتصال به دنیای واقعی

مشاور وزیر تعاون ،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هنوز فضای اعتماد جامعه به کسب و کارهای الکترونیک و فروشگاه های اینترتی مطلوب نیست ، گفت : رونق کسب و کار الکترونیک در صورتی موفق خواهد شد که با دنیای واقعی و کارخانه های تولید و مراکز ارائه خدمات همگرایی و اتصال داشته باشد.

به گزار ش رادیو اقتصاد؛ مسلم خانی در مصاحبه با این رادیو گفت:‌متصل نبودن به دنیای واقعی باعث می شود کسب و کارهای الکترونیک آسیب ببیند.

وی افزود‌: منافع اصناف نیز با توسعه فروشگاه های مجازی و اینترنتی و بازارهای مجازی تعارض ندارد و می توانند همدیگر را پشتیبانی کنند.

خانی گفت : برای توسعه تجارت الکترونیک نیاز است همه کالا و خدمات شناسنامه الکترونیک و اینترنتی داشته و همچنین قابل ردیابی و نظارت باشد در غیر این صورت شهروندان اعتمادی به آن نخواهند کرد.

وی افزود : بیش از 3000 واحد فروشگاه الکترونیک در کشور فعال است در صورتیکه کمتر از

 70 واحد مجوز دارد و این وضعیت نشان می دهد تا توسعه کامل تجارت الکترونیک فاصله زیادی داریم .

خانی افزود : تجارت الکترونیک به هر حال نیاز امروز آینده اقتصاد و بازارهای کشور است اما متاسفانه رتبه ایران در میان 187 کشور جهان عدد سه رقمی است که وضعیت پایین را نشان می دهد و تقریبا هم تراز با مصر و کشورهای عربی منطقه هستیم. 

خانی گفت:‌برای توسعه تجارت الکترونیک به نظام صلاحیت حرفه ای وسواد الکترونیک نیاز داریم و باید فضای عمومی جامعه هم به آن اعتماد کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *