شناسه خبر: 5386 منتشر شده در مورخ: 1393/9/12 ساعت: 10:43 گروه: اجتماعی  
نیاز شدید به معلم داریم
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

نیاز شدید به معلم داریم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کشور در شاخص کمی دچار مشکل است گفت: 70 درصد دانش‌آموزان در دوره متوسطه ترک تحصیل می‌کنند.

محمد دیمه‌ور  در نشست تخصصی با مدیران منتخب مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: توانمندسازی و بهسازی را باید برای معلمان در سطح کشور در مقطع ابتدایی که مقطع پایه است مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور باید معلمان ساماندهی شوند بیان داشت: در سال گذشته، 12.5 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند که یک میلیون معلم برای این تعداد دانش‌آموز تدریس می‌کردند و نیاز مدارس و دانش‌آموزان به معلمان بیشتر از این حد نیاز است.

دیمه‌ور با بیان اینکه تدوین سند توسعه تحولی در مسیر آموزش ایجاد کرده که باید در این مسیر گام برداشته شود اذعان داشت: در مسیر تربیت، اخلاق و علم باید منابع را درست مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 200 هزار دانش‌آموز جدید وارد دوره ابتدایی شده‌اند، عنوان کرد: در بین دانش‌آموزان فضای دانش‌آموزی و نیروی انسانی توازن وجود ندارد.

دیمه‌ور با تأکید بر اینکه کشور در شاخص کمی دچار مشکل است بیان داشت: 70 درصد دانش‌آموزان در دوره متوسطه ترک تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون کوبا، کره جنوبی، چین‌تایپه و ژاپن در پی مشکلات بسیاری که بعد از جنگ جهانی پیش آمد، توانستند با ارائه راهکار آموزشی در تربیت نیروهای انسانی جزء کشورهای مطرح در جهان شوند، اظهار داشت: نیروی انسانی یکی از ثروت‌های اساسی این کشورها برای پیشرفت و توسعه بوده است.

دیمه‌ور افزود: برای توسعه و پیشرفت باید نیروی انسانی ماهر و متخصص تربیت کرد که این امر در دوره ابتدایی صورت می‌گیرد چراکه دوره ابتدایی بهترین دوره برای آموزش نیروی متخصص و ماهر در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های برتر در تربیت نیروهای انسانی ماهر در سطح کشور است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *