شناسه خبر: 4908 منتشر شده در مورخ: 1393/6/24 ساعت: 11:14 گروه: اجتماعی  
وجود 875 پرونده در واحد توانبخشی فردوس

وجود 875 پرونده در واحد توانبخشی فردوس

حسن خادم امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: حوزه توانبخشی بهزیستی شامل سه دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی، دفتر امور توانبخشی مراقبتی و دفتر توانمندسازی معلولان است

حسن خادم اظهار داشت: حوزه توانبخشی بهزیستی شامل سه دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی، دفتر امور توانبخشی مراقبتی و دفتر توانمندسازی معلولان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‎های دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی شامل مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی، تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی است، تصریح کرد: توانبخشی حرفه‌ای و کارگاه‎های تولیدی، حمایتی، فعالیت‎های هنری و ورزشی معلولان و کاشت حلزون برای ناشنوایان در این دفتر انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی فردوس یادآور شد: فعالیت‌های دفتر توانبخشی مراقبتی شامل مراکز توانبخشی شبانه‎روزی، واگذاری پرونده‎های معلولان به کلینیک‎های مددکاری و ارائه خدمات توانبخشی در منزل است.

خادم ادامه داد: فعالیت‎های دفتر توانمندسازی شامل دفتر توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR، حمایت‎های تحصیلی از دانش‎آموزان و دانشجویان، تشکیل صندوق درمان و پرداخت کمک هزینه درمان، کمک هزینه ایاب و ذهاب، تشکیل کمیسیون‎های پزشکی و کمیسیون‎های معافیت سربازی، پرداخت حق پرستاری برای معلولان ضایعه نخاعی، کمک‎های موردی به افراد PKU دبیرخانه مناسب‎سازی و دبیرخانه سالمندان نیز از جمله فعالیت‎های حوزه توانبخشی بهزیستی است.

وی حوزه توانبخشی اداره بهزیستی این شهرستان را متولی ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولان اعم از جسمی حرکتی، ذهنی، حسی و روانی دانست و گفت: فرد متقاضی زیرپوشش پس از ارزیابی توسط پزشک متخصص و کارشناس توانبخشی مربوطه در کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت که در محل این اداره تشکیل می‎شود، شرکت کرده و پس از تایید معلولیت وی خدمات توانبخشی و حمایت‎های رفاهی بر اساس تشخیص اعضای کمیته توانبخشی به آنها ارائه می‎شود. 

رئیس اداره بهزیستی فردوس مجموع پرونده‎های واحد توانبخشی را 875 خانوار اعلام کرد و افزود: این پرونده‎ها شامل 228 پرونده ذهنی، 257 پرونده جسمی حرکتی است، که از این تعداد 11 پرونده ضایعه نخاعی است.

خادم اضافه کرد: تعداد 225 پرونده حسی( بینایی، شنوایی، گفتار و صرع) و 60 پرونده بیمار روانی پس از تشکیل پرونده به کمیسیون اعصاب و روان استان معرفی شده و براساس نظریه کمیسیون از خدمات توانبخشی و پذیرش در مراکز بیماران روانی و خدمات حمایتی بهره‌مند می‎شوند.

وی با بیان اینکه 100 پرونده پذیرش شده در مراکز توانبخشی است، خاطرنشان کرد: تعداد 278 نفر خانوار مستمری‎بگیر هستند و بقیه از دیگر خدمات غیرمستمر بهزیستی بهره‎مند می‎شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *