شناسه خبر: 35129 منتشر شده در مورخ: 1400/12/22 ساعت: 12:19 گروه: اجتماعی  
جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه

جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خواستار جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه توسط سازمان نهضت سوادآموزی شد.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر طریفی حسینی در این نشست که در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، با بیان اینکه سیاست تحولی  جدید وزارت آموزش و پرورش  ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین بخشی و فرابخشی است، گفت: بر اساس این رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر دارد با مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی برنامه‌های خود را در زمینه های مشترک پیش ببرد.

وی تصریح کرد: جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه، آموزش والدین بی‌سواد دانش آموزان با نیازهای ویژه  و به اشتراک گذاشتن داده‌های  اطلاعاتی می‌تواند محور همکاری مشترک این دو سازمان باشد.

وی افزود: هم‌چنین سازمان نهضت سوادآموزی می‌تواند در آموزش والدین برای پیشگیری از معلولیت‌ها  نقش مؤثری داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان  اینکه حدود  5 هزار و 700  فرد بزرگسال با نیازهای ویژه در سال 1400 توسط سازمان نهضت سوادآموزی تحت آموزش قرار گرفته‌اند، بیان داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای همکاری‌های مشترک  این دو سازمان  می‌تواند  در زمینه آموزش خط بریل و زبان اشاره به آموزش یاران نهضت سوادآموزی، مناسب‌سازی محتوای آموزشی برای افراد بزرگسال با نیازهای ویژه و چاپ کتاب بریل  با این سازمان همکاری داشته باشد.

علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این جلسه با اشاره به دو طرح در حال اجرای "شورای تعلیم و تربیت روستا" و " شواری تعلیم و تربیت محله" توسط  سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی می‌تواند در اجرای این دو طرح خدماتی را به سازمان آموزش و پرورش استثنایی  ارائه دهد.

شایان ذکر است این جلسه در راستای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد و در این جلسه قرار بر این شد با تدوین دستورالعملی همکاری‌های مشترک دو سازمان ادامه داشته باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *