شناسه خبر: 35112 منتشر شده در مورخ: 1400/12/11 ساعت: 12:37 گروه: اجتماعی  
اپلیکیشن فرهنگ واژگان به زبان اشاره تولید شد

اپلیکیشن فرهنگ واژگان به زبان اشاره تولید شد

سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره، اپلیکیشن فرهنگ واژگان را تهیه و تولید کرد.

به گزارش ایران سپید در راستای سیاست‌های اجرایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در زمینه توسعه و تقویت فرصت­ های برابر آموزشی و با توجه به شرایط و ویژگی‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، گروه برنامه‌ریزی درسی و آموزشی دانش ­آموزان با آسیب شنوایی برای اولین بار فرهنگ واژگان به زبان اشاره را برای آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره تهیه و تولید کرده است.

این نرم‌افزار با هدف به رسمیت شناختن حقوق دانش­ آموزان با نیاز‌های ویژه و در راستای توسعه مناسب‌سازی محتوای آموزشی، تهیه و به‌صورت رایگان در اختیار معلمان، والدین و دانشجویان قرار گرفته است.

گفتنی است نسخه مذکور به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربران امکان مشاهده آخرین تغییرات در زمان بازنگری و توسعه نرم‌افزار را دارند و واژگان منتخب از پرکاربردترین کلمات کتب درسی در دوره ابتدایی هستند.

برای آموزش صحیح تلفظ واژه و افزایش مهارت لب‌خوانی در این نرم‌افزار، به همراه نمایش اشاره از لب‌خوانی نیز استفاده شده و برخی از واژگان دارای چندین اشاره هستند که در این نرم‌افزار، به برخی از آن‌ها پرداخته شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *