شناسه خبر: 34700 منتشر شده در مورخ: 1400/8/17 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
یک سوم توان‌یابان همدان در طرح توانمندسازی شناسایی شده‌اند
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی همدان:

یک سوم توان‌یابان همدان در طرح توانمندسازی شناسایی شده‌اند

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۹ توان یاب بهزیستی استان در طرح توانمند سازی (سی بی آر ) شناسایی شده‌اند گفت: از این تعداد هشت هزار و ۴۰۰ نفر خدمات و مستمری دریافت می کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا،«سیاوش رهبر» اظهار داشت: طرح توانمندسازی یا سی بی آر (CBR) از سال ۷۴ و در راستای خدمات دهی بهتر به نیازمندان زیرپوشش بهزیستی در سطح روستاها با همکاری تسهیل گران محلی، بهورزان، دهیاران و سایر گروه‌های اجتماعی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سی‌بی‌آر از طرح های کلیدی سازمان بهزیستی در بخش روستایی است که ۲ درصد از کل اعتبارات سازمان بهزیستی را به خود اختصاص داده است ادامه داد: خدماتی همچون حمایت های اجتماعی، کمک های استاد شاگردی برای پایداری و حفظ و آموزش شغل، مناسب سازی محل زندگی، حمایت های اجتماعی، کمک های موردی به مددجویان نیازمند در مناطق روستایی و محروم از خدمات ارائه شده در این طرح است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: ارجاع به سطوح بالاتر دستگاه های دیگر و در اختیار گذاشتن لوازم کمک توانبخشی از دیگر خدمات این طرح است که در ۱۱ مرکز در استان به همت تسهیلگران و دهیاران و عضو شورای روستایی در روستاها محقق شده است.

رهبر خاطرنشان کرد: این مددجویان پس از طی مراحل مشاوره و خدمات تخصصی در منزل و مراکز می توانند در راستای توانمندسازی خود و خانواده گام بردارند.

وی، برگزاری چهار دوره آموزش روش های تسهیل گری با اساتید مجرب را نشانه‌ عزم جدی مسئولان بهزیستی و داشتن برنامه‌ اساسی برای این موضوع دانست و گفت: این دوره های آموزشی برای خدمت رسانی، آموزش آخرین روش های تسهیل گری و ارتباط با جامعه روستایی برای تسهیل گران میانی، محلی و داوطلبان محلی در شهرستان های کبودراهنگ، تویسرکان، نهاوند و همدان برگزار شده است.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی استفاده می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *