شناسه خبر: 34520 منتشر شده در مورخ: 1400/7/20 ساعت: 17:37 گروه: اجتماعی  
تنها ۳۰ درصد ادارات مازندران برای معلولان مناسب سازی شده است
مسئول جامعه نابینایان مازندران:

تنها ۳۰ درصد ادارات مازندران برای معلولان مناسب سازی شده است

مسئول جامعه نابینایان مازندران گفت: فقط ۳۰ درصد ادارات استان برای حضور معلولان و توانخواهان مناسب سازی شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر ، مهدی مسلمی با اشاره به نامناسب سازی معابر برای تردد معلولان و نابینایان اظهار داشت: عبور از برخی از مسیرهای برای نابینایان و کم بینایان ممکن نیست. وی با گرامیداشت روز عصای سفید اظهار داشت: نابینایان زیادی دارای رتبه بالای تحصیلی هستند و این نشان دهنده توانمندی بالای این قشر است. وی با عنوان اینکه نابینایی، ناتوانی نیست، گفت: خداوند استعدادها را تقسیم کرده است و باید امکانات مناسب برای این جامعه فراهم شود تا توانمندی‌های این قشر شناسانده شود.

مسلمی خواستار بهره گیری از افراد معلول و توانخواه در امور شهری و عمرانی شد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد دستگاه‌های اجرایی نسبت به مناسب سازی اقدام کرده‌اند. مسئول جامعه نابینایان و کم بینایان در مازندران یادآور شد: بسیاری پیاده روها برای ترد نابینایان مناسب نیست و در برخی مسیرها، پایان پیاده روها، دیوار کشیده شده است درحالی که باید ابزار لازم برای حضور ایمن نابینایان در جامعه فراهم شود. وی ادامه داد: برداشتن موانع محیطی، گویا کردن آسانسورها، دسترس پذیرکردن نکات بهداشتی برای نابینایان از جمله نیازها است و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

مسلمی با عنوان اینکه در جهان ۲۸۰ میلیون نابینا و کم بینا زندگی می‌کنند، افزود: یک پنجم این افراد نابینای مطلق هستند و در مازندران هفت هزار و ۱۳۸ نابینا وجود دارد و بیشتر این افراد در ساری و مناطق تابعه زندگی می‌کنند. وی با بیان اینکه نابینا باید دیده شود، گفت: یکی از ایرادات قانون جامعه حمایت از معلولان، کم توجهی به قشر نابینایان است. وی ادامه داد: طی روزهای آینده دستگاه چاپگر بریل به استان وارد می‌شود که برای خرید آن سه میلیارد ریال هزینه صرف شده است و این دستگاه قابلیت آن را دارد که پرینت را به صورت بریل چاپ کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *