شناسه خبر: 34512 منتشر شده در مورخ: 1400/7/19 ساعت: 18:18 گروه: اجتماعی  
کمبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا

کمبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: فضای آموزشی استاندار و مناسب با شرایط کودکان نابینا در استان وجود ندارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن الماسی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان ، اظهار کرد: کرونا نحوه آموزش را از حضوری به غیرحضوری تغییر داد و به دنبال آن اختلالاتی در امر یادگیری دانش آموزان به وجود آورد و نتوانست جای آموزش حضوری را پرکند. در بین دانش آموزان استثنایی بنا به شرایط فیزیکی‌شان، آموزش غیر حضوری به سادگی برایشان محقق نشده است.

او افزود: تاثیر گذاری آموزش حضوری قابل قیاس با آموزش مجازی نیست چرا که در مدارس تحرک و تعامل آن‌ها بیشتر و تقویت می‌شود امیدواریم هر چه زود‌تر شاهد آموزش حضوری آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به تاثیر منفی آموزش مجازی برای نابینان اظهار کرد: غیر حضوری بودن آموزش باعث عدم تحرک آن‌ها باعث چاقی، ناهنجاری‌های اسکلتی، محدود شدن ارتباط با همسالان، تغییر خلق و خو میشود.

الماسی در خصوص مراکز آموزشی در استان گفت: در شهرستان‌های بزرک مثل اصفهان، کاشان، نجف آباد و خمینی شهر کانون‌هایی جهت آموزش نابینایان وجود دارد؛ و سه کانون فعال در قالب دو مدرسه ابتدایی و در شهرستان‌هایی مثل کاشان، زرین شهر، مبارکه که تعداد دانش آموزان نابینایان کم است مدرسه تخصصی خاصی وجود ندارد و به صورت کلاس‌های به این دانش آموزان سرویس داده می‌شود.

وی درباره مهمترین مشکلات کودکان نابینا در استان بیان کرد: نبود فضای مناسب و اختصاصی برای نابینایان یکی مشکلات مهم آن‌ها به حساب می‌آید که امیدواریم با پای کار آمدن خیرین بتوانیم یک فضای استاندارد اموزشی و مخصوص کودکان نابینا طراحی شود چراکه هر دو مدرسه نابینای ما مناسب با شرایط معلولیت نابینایان نیست. تلاش‌های به جهت مناسب سازی انجام شده، اما جوابگوی آن‌ها نبوده و همچنان با مشکلات فراوانی دسته و پنجه نرم می‌کنند.

الماسی از نیاز استان به معلم‌های چند مهارتی برای کودکان نابینا گفت: در رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی که می‌بایست معلمان به آموزش، پرورش و توانبخشی دانش آموزان بانیاز‌های ویژه در گروه‌های مختلف بپردازند، ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی دو چندان است.

او درخصوص حمایت مالی از کودکان نابینا بیان کرد: با توجه به شرایط فرد نابینا هزینه درمانی و توانبخشی آن‌ها پرداخت می‌شود که این هزینه از منابع دولتی و بخشی از آن‌ها توسط خیرین تامین میشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *