شناسه خبر: 34225 منتشر شده در مورخ: 1400/6/1 ساعت: 11:01 گروه: بهداشت و سلامت  
۵۲هزار و ۸۸۵ دُز واکسن کرونا در پاکدشت تزریق شده است

۵۲هزار و ۸۸۵ دُز واکسن کرونا در پاکدشت تزریق شده است

فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا تاکنون، ۵۲ هزار و ۸۸۵ دُز واکسن در این شهرستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، "مهدی یوسفی جمارانی" گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا تاکنون ۵۲ هزار و ۸۸۵ دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۷۶۰ نفر دز اول و ۱۳ هزار و ۱۲۵ نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند. وی افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده هزار و ۸۰۰ نفر کارکنان بهداشت و درمان، هزار و ۲۰۰ نفر بیماران خاص، ۶۵۰ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی و بیش از ۳۶ هزار نفر سایر افراد و گروه‌های هدف را شامل می‌شود. وی از افتتاح و آماده سازی دومین مرکز تجمیعی از روزهای آینده درشهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در سطح شهرستان در پنج پایگاه فرون‌آباد، شریف‌آباد، کریم آباد، ابراهیم آباد و یک پایگاه تجمیعی علی ابن‌ابیطالب(ع) در حال انجام است.

یوسفی جمارانی با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در شهرستان پاکدشت افزود: با انتشار و شیوع بیماری کرونا روند واکسیناسیون به مراتب افزوده شده و در حال روزانه بیش هزار و ۷۰۰ دز واکسن در مراکز تعیین شده تزریق می‌شود که پیش بینی می‌شود با راه‌اندازی دومین مرکز تجمیعی، این میزان تا روزانه به ۲ هزار ۵۰۰ دز در روز افزایش یابد. وی همچنین از واکسیناسیون ۸۰ درصد فرهنگیان پاکدشت خبر داد و افزود: در راستای اجرای برنامه‌های وزارت آموزش و پرروش، بازگشایی حضوری مدرسه‌ها مستلزم اجرای اقدامات مختلف از جمله واکسیناسیون فرهنگیان است که از مجموع ۲۰ هزار فرهنگی شاغل در پاکدشت، تاکنون ۸۰ درصد جامعه هدف آموزش و پرورش واکسن کرونا را دریافت و مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان از شهریورماه اجرایی می‌شود.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: واکسن های کرونای تزریق شده در شهرستان شامل استرازنکای کره جنوبی، سینو فارم چینی و برکت ایرانی است. وی گفت: در حال حاضر گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند و در سطح روستاها نیز واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۵۵ به قبل در حال انجام است. پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *