شناسه خبر: 33762 منتشر شده در مورخ: 1400/3/15 ساعت: 20:25 گروه: اجتماعی  
شیوه نامه اجرایی مشاوران در امور معلولان
استاندار کردستان ابلاغ کرد:

شیوه نامه اجرایی مشاوران در امور معلولان

استاندار کردستان شیوه نامه ای را که در خصوص الزام انتخاب مشاور یا رابط در امور معلولین است را به نهادها و دستگاه های اجرایی زیر مجموعه خود ابلاغ کرد.

به گزارش ایران سپید شیوه نامه اجرایی مشاوران در امور معلولان شامل بندها و قوانین خاصی برای مسئولان و وظایفی برای مشاوران در امور افراد دارای معلولیت تنظیم شده است. برای آگاهی از این شیوه نامه با مشاوره استاندار کردستان در امور معلولان به گفتگو پرداختیم.

نصرلله ابراهیمی در گفتگو با ایران سپید در خصوص این شیوه نامه می گوید: «در استانداری حوزه ای به عنوان امور معلولان را با همکاری سازمان بهزیستی راه اندازی کردیم. کلیه فرمانداران استان، شهرداران، تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی برای عملکرد بهتر در امور معلولان فردی آگاه به مشکلات این جامعه را به عنوان مشاور و یا رابط امور معلولین انتخاب کردند. »

وی ادامه می دهد: «ما در استان کردستان به تازگی شیوه نامه ای را برای رابطین و مشاوران تنظیم کردیم تا شرح وظایف این افراد مشخص شود. در این شیوه نامه مقدمه ای برای اهمیت حضور این مشاوران توضیحاتی را ارائه کردیم و در ادامه شرح وظایفی را برای این افراد تهیه کردیم. به طور کلی دو نکته در خصوص این شرح وظایف بسیار اهمیت دارد اول آنکه دوستانی که این سمت را می پذیرند، دورنمایی از کارهایی که باید انجام دهند را مطالعه کنند و تلکیفشان را  بدانند و اینکه در چه چارچوبی باید قدم بر دارند دوم  این شیوه نامه با امضای مهندس بهمن مراد نیا، استاندار کردستان به دستگاه های اجرایی زیر مجموعه اش ابلاغ شده است. در این نامه تاکید کرده اند که مدیرانی که تا کنون مشاور یا رابط در امور معلولان را تعیین نکردند هرچه زودتر فردی آگاه را در این سمت انتخاب کرده و طبق شیوه نامه عمل کنند.»

ابراهیمی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا توجه به معلولان در همه نهادها و دستگاه ها نهادینه شود، میگوید: «ما دستورالعمل مکتوب ثبت شده ای را در دستگاه های اجرایی داریم که از طرف عالی ترین مقام استان ابلاغ شده است. طی دوسال و نیم گذشته  برای این شیوه نامه و ابلاغ آن بستر سازی کردیم تا بتوانیم آن را در دیگرشهرها نیز گسترش دهیم.»

وی در پایان بیان می کند: «با توجه به نتایج مثبتی که این شیوه نامه در پی داشته است مقرر شده است استاندار کردستان طی نامه ای گزارش مفصلی از اجرای این شیوه نامه را به سمع و نظر وزیر کشور برسانند تا بتوانیم این شیوه نامه را به عنوان پیشنهاد به وزیر کشور ارائه کنیم تا این شیوه نامه در صورت موافقت وزیر در دیگر استان های کشور نیز اجرایی شود.»

برای دانلود شیوه نامه اینجا را کلیک کنید

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *