شناسه خبر: 22895 منتشر شده در مورخ: 1399/11/13 ساعت: 14:13 گروه: ورزشی  
156 ورزشکار نابینا و کم بینا تحت پوشش هیأت ورزش نابینایان کردستان هستند

156 ورزشکار نابینا و کم بینا تحت پوشش هیأت ورزش نابینایان کردستان هستند

رئیس هیأت ورزش نابینایان استان کردستان گفت: با افت و خیز هایی که به خاطر کرونا داشتیم، هم اکنون 156 ورزشکار بیمه شده تحت پوشش هیأت نابینایان کردستان هستند.

به گزارش ایران سپید هوشنگ شریعتی در خصوص وضعیت ورزش نابینایان در استان کردستان در گفتگو با ایران سپید گفت: هیأت نابینایان کردستان در بعد ورزش قهرمانی، در رشته های گلبال، دو و میدانی، شطرنج، شنا و پاورلیفتینگ فعالیت می کند. در ورزش همگانی نیز رشته دومینو مخصوص مناطق کردنشین را داریم که تا به حال چندین دوره مسابقات استانی آن را برگزار کردیم.

شریعتی بیان کرد: در حال حاضر به علت شیوع کرونا، در مسابقات غیر حضوری آمادگی جسمانی که توسط فدراسیون نابینایان برگزار می شود شرکت می کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از رشته هایی که در ورزش همگانی به آن توجه داریم، راه اندازی خط تولید رشته شودان در همه شهرستان های استان است. اخیراً نیز با آموزش و پرورش استثنایی تفاهم نامه ای را امضا کردیم تا رشته شودان را در مدارس نابینایان داشته باشیم.

رئیس هیأت ورزش نابینایان کردستان گفت: در ماه های اخیر به علت افت و خیز های کرونا تعداد ورزشکاران نابینا و کم بینای بیمه شده هیأت به 156 نفر رسیده است که در 9 شهرستان استان فعال هستند. وی بیان کرد: اخیراً توانستیم در شهر های بیجار، دیوان دره و دهگلان نیز هیأت نابینایان را احیا کنیم. پیشتر نیز در شهر های سنندج، مریوان، کامیاران، قروه، سقز و بانه هیأت فعال داشتیم.

شریعتی در خصوص زیرساخت های ورزش نابینایان در استان کردستان گفت: به طور کلی سرانه فضای ورزشی در کشور پایین است. این امر هم در ورزش نابینایان و هم برای سایر هیأت های ورزشی صدق می کند. اما خوشبختانه ما یک خانه ویژه ورزش نابینایان در کردستان داریم که رشته های ورزش قهرمانی و همگانی ما را در شهر سنندج پوشش می دهد. در سایر شهرستان های استان نیز با تعاملی که با اداره ورزش و جوانان داریم، سالن را در اختیار ورزشکاران ما قرار می دهند.

شریعتی در پایان در خصوص استعدادیابی از ورزشکاران نابینای کردستان گفت: چهار سال پیش طی تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش استثنایی داشتیم، از نزدیک به 95 نفر از دانش آموزان مریوانی و در سطح استان استعدادیابی کردیم که در همین لحظه چهار بازیکن در رشته دو و میدانی، یک ورزشکار در گلبال و یک نفر در شنا در اردو های تیم ملی جوانان و نوجوانان حضور دارند که اگر انتخاب شوند، سال آینده به مسابقات پارا آسیایی جوانان در بحرین اعزام خواهند شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *