شناسه خبر: 22849 منتشر شده در مورخ: 1399/11/8 ساعت: 14:47 گروه: اجتماعی  
هیچ دانش آموز مدارس استثنایی به کرونا مبتلا نشده‌ است

هیچ دانش آموز مدارس استثنایی به کرونا مبتلا نشده‌ است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: هیچ دانش آموز استثنایی به کرونا مبتلا نشده است و کودکان استثنایی در زمینه اختیاری شدن حضور آن‌ها در مدارس فقط با رضایت والدین امکان پذیر است.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از میزان، شهناز کریمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در خصوص حضور دانش آموزان استثنایی در مدرسه به میزان گفت: بازگشایی مدارس برای دانش آموزان استثنایی به چه صورت است، برای دانش آموزان استثنایی سن ورود به مدرسه پیش دبستانی است و برای حضور دوره‌های اول و دوم ابتدایی بخش نامه و مصوبه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به کل کشور صادر شده است که طبق این مصوبات کودکان با نیاز‌های ویژه برای حضور در مدرسه به رضایت مستقیم والدین آن‌ها و همچنین ستاد ملی کرونا بستگی دارد و در بقیه دوره‌های آموزشی کودکان استثنایی با ضایت خانواده‌ها می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند.


کریمی ادامه داد: در حالت کلی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای هیچ دوره از تحصیلی ممنوعیتی نداشته و می‌توانند تحت تعلیم مستقیم معلم به صورت حضوری در مدرسه درس بخوانند. با توجه به این موضوع که شرایط کودکان استثنایی بسیار خاص است و امکان دارد در معرض بیماری‌ها قرار گیرند و از طرف دیگر هم خانواده‌ها نگران این هستند که اگر فرزندانشان با حضور در مدرسه امکان دارد دچار بیماری شوند، طبق روال نوبت/ نیمسال اول بصورت مجازی آموزش ببینند. البته آموزش و پرورش استثنایی برای کوکان استثنایی فقط حضور محدود در هفته به مدت یک یا دو روز در ساعت‌های محدود بصورت حضوری برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: دانش آموزان استثنایی گروه دبیرستانی دو گروه هستند یکی مهارتی و عملی و دیگری دروس نظری است، که دروس نظری همچنان بصورت مجازی برگزار می‌شود، ولی دروس مهارتی خانواده‌ها می‌توانند دانش آموزان را به کارگاه بیاورند که حداکثر با ۶ نفر در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: بچه‌های مهارتی هم به همین منوال دوره‌های ابتدایی با رضایت والدین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعداد ۶ نفر در مدارس حضور داشته باشند، برخی از کودکان استثنایی که امکان دارد دارو مصرف کنند یا نیاز به خود مراقبتی باشند که با رضایت والدین و با هماهنگی مدیر مدرسه در مدارس حضور داشته باشند. از ابتدای صدور بخشنامه جلساتی مبنی بر حضور دانش آموزان استثنایی برای همه گروه‌های تحصیلی برگزار شد که با شرایط رضایت والدین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه حضوری آموزش و در بخوانند.

کریمی تاکید کرد: از اول شوع بیماری کرونا در کشور یعنی از اسفند سال ۹۸، هنوز گزارشی مبنی بر این که دانش آموزی با نیاز‌های ویژه به بیماری کرونا مبتلا شوند و یا اینکه مرگ و میری در بین این کودکان از بیماری کرونا گزارشی نشده است بیشتر به این دلیل که، چون این کودکان به علت خاص بودنشان در معرض بیماری هستند، والدین این کودکان را بیرون نمی‌برند و در نتیجه این کودکان دچار بیماری نمی‌شوند.
 
 

 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *