شناسه خبر: 22717 منتشر شده در مورخ: 1399/10/22 ساعت: 14:59 گروه: اجتماعی  
آمادگی بهزیستی برای گنجاندن سایر دعاوی خانوادگی در سامانه «تصمیم»

آمادگی بهزیستی برای گنجاندن سایر دعاوی خانوادگی در سامانه «تصمیم»

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از آمادگی این سازمان برای گنجاندن سایر دعاوی خانوادگی در سامانه «تصمیم» خبر داد و گفت: این سامانه اکنون فقط برای دعاوی طلاق توافقی به ‌کار گرفته می‌شود اما زیرساخت‌های لازم برای لحاظ کردن سایر دعاوی را نیز دارد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایرنا، «وحید بهزادنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، تاکید کرد: این سازمان حداکثر طی برنامه ۳ تا ۶ ماهه می‌تواند سایر دعاوی خانوادگی مانند درخواست‌های مهریه و طلاق‌های یک ‌طرفه را نیز وارد سامانه «تصمیم» کند؛ این آمادگی به قوه قضاییه نیز اعلام شده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه طبق برنامه‌ای براساس ماده‌های ۱۶ و ۱۷ قانون خانواده، در نظر دارند تا مراکز مشاوره خانواده را راه‌اندازی کنند و سازمان بهزیستی نیز می‌تواند در قالب سامانه «تصمیم» و مراکز مشاوره‌ای خود سایر دعاوی را رصد و پذیرش کند و به مراجعه‌کنندگان خدمات لازم را ارائه دهد.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با فعالیت ۸۳۹ مرکز مشاوره‌ای به واحدهای دیگری مانند دفاتر پیشخوان دولت متصل هستند. دفاتر پیشخوان دولت به نظام ارجاع این مراکز وصل شده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور امکان استقرار برنامه سامانه «تصمیم» را حتی در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر مشروط به تامین منابع از سازمان برنامه و بودجه دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال ۹۵ در راستای لایحه برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی کشور را مکلف کردند در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به ۲۰ درصد طی ۵ سال آینده اقدام کند.

براساس آمار موجود روی سایت ثبت احوال از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۳۴ هزار و ۶۵۹ مورد طلاق ثبت شده است.

سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوج‌ها در آستانه طلاق و منصرف کردن آنها از طلاق با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه سامانه‌ای به نام «تصمیم» راه اندازی کردهاند. زوج‌هایی که از ادامه زندگی منصرف می‌شوند و قصد طلاق دارند باید قبل از مراجعه به دادگاه در سامانه «تصمیم» ثبت نام کنند. این سامانه زوجین را به نزدیک‌ترین مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع می‌دهد. در مراکز مشاوره و مددکاری سعی می‌شود خانواده‌ها را از طلاق منصرف کنند.

سامانه تصمیم به آدرس اینترنتی http://www.zaman.behzisti.net/ طرح مشترک بهزیستی و قوه قضائیه در جهت کاهش طلاق است. این سامانه امکان نظارت و کنترل بیشتر بر فرایند ارجاع از پذیرش متقاضیان تا مرحله ارزیابی، غربالگری، ارائه خدمات مشاوره روانشناسی، حقوقی و مددکاری را فراهم می کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *