شناسه خبر: 20960 منتشر شده در مورخ: 1399/3/17 ساعت: 12:08 گروه: اجتماعی  
احداث مسکن معلولان و کارگران مورد حمایت قرار می‌گیرد

احداث مسکن معلولان و کارگران مورد حمایت قرار می‌گیرد

معاون توسعه مدیریت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: وضعیت مسکن معلولان و کارگران در وزراتخانه مورد بررسی قرار دارد و زمین مورد نیاز نیز باید با همکاری مدیران استانی و شهرستانی تامین شود.

به گزارش ایران سپید غلامرضا پناه در نخستین همایش استانی شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت کار و تعاون که با حضور جمعی از مدیران استانی، محلی و کارآفرینان برگزار شد، اظهار داشت:  وضعیت مسکن معلولان و کارگران در وزراتخانه مورد بررسی قرار دارد و زمین مورد نیاز نیز باید با همکاری مدیریت شهرستان تامین شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم پیگیری 100 میلیارد تومان اعتبار ویژه تسهیلات مسکن معلولان توسط نمایندگان در مجلس گفت: اجرای قانون سه درصد معلولان در بخش منابع انسانی مورد توجه قرار گرفته و لزوم استخدام معلولان با توجه به این قانون بیش از پیش مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون وزرات کار و تعاون بابیان اینکه نظر وزرات کار بر تکمیل طرح‌های ناتمام است، افزود: با استقبال گسترده متقاضیان، استان فارس و شهرستان داراب بیشترین اعتبار ویژه تسهیلات سامانه کارا را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: سالن رفاهی - ورزشی کارگران در داراب با پیشرفت فیزیکی بالغ بر 70 درصد که تکمیل آن مورد تاکید فرماندار و نماینده داراب است، در اولویت قرار می‌گیرد و این پروژه تا پایان سال تامین اعتبار و تکمیل می‌شود.

 پناه با بیان اینکه وام‌های خرد نقش موثری در اشتغالزایی شهرستان داراب دارد، افزود: داراب به سبب ظرفیت‌های شگرف در عرصه کشاورزی و صنایع دستی می‌تواند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بیشترین بهره را ببرد.

وی اضافه کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز یک سهمیه ویژه به داراب اختصاص می‌یابد البته هنوز رقم آن معین و ابلاغ نشده است.

معاون وزرات کار و تعاون تاکید کرد: روحیه مشارکت‌پذیری در تعاونی‌های داراب مناسب است و از این ظرفیت باید به منظور جهت‌دهی به کارآفرینان و دانش‌آموختگان استفاده کرد.

پناه با اشاره به اقدامات آنتی‌کرونا در عرصه اشتغال بیان کرد: پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که پس از شیوع کرونا و تعطیلی کارگاه‌ها، کارگران خود را اخراج نکردند، پرداخت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی به افرادی که در این مدت بیکار شدند همچنین بیمه بیکاری از جمله اقدامات وزارت کا و تعاون در جهت حمایت از کارگران و کارفرمایان آسیب دیده از کرونا است.

وی ضمن تاکید بر رفع موانع تولید و راستی‌آزمایی شیوه‌های مناسب در این مسیر گفت: اگر شیوع کرونا مشکلات متعدد به همراه داشت اما در این میان فرصتی نیز جهت بازنگری در روند رفع موانع تولید ایجاد شد.

معاون وزرات کار و تعاون تصریح کرد: به تازگی دستور کاری مبنی بر حذف مجوزهای زائد همچنین ارائه مجوز در قالب سامانه و بدون حضور متقاضی در هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفته است و با این شیوه یکی از موانع تولید به طور کلی مرتفع خواهد شد.

پناه خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مورد نظر، حمایت جدی از پروژه‌های نیمه‌تمام است که برحسب توان و بودجه موجود تکمیل آنها در اولویت بوده و تا پروژه‌های فعلی به نتیجه نرسد ، پروژه جدیدی ایجاد نخواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *