شناسه خبر: 20517 منتشر شده در مورخ: 1399/1/25 ساعت: 13:03 گروه: اجتماعی  
بختیار: رزمایش کمک به نیازمندان بسیار ارزشمند است

بختیار: رزمایش کمک به نیازمندان بسیار ارزشمند است

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در چارچوب یک نظام اجتماعی توسعه یافته و ساماندهی منابع، اقشار آسیب پذیر مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت و نیازمندان، بیان کرد: در شرایطی که مردم از لحاظ معیشتی وضعیت اقتصادی مناسبی نداشتند، کشور ما با مشکلی دیگر به نام ویروس کرونا روبرو شد که شرایط را برای اقشار آسیب پذیر سخت تر کرد و این قشر را در تنگناهای معیشتی قرار داده است.وی در ادامه اظهار کرد: ما شاهد بودیم که از همان روزهای ابتدایی، مردم و خیرین به میدان آمده و در سراسر کشور ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تهیه کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند حتی برخی از منازل به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد.نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود نیروهای خودجوش مردمی برای کمک به نیازمندان در کشور بسیار ارزشمند بوده و ما در هیچ کجای دنیا نمی بینیم که مردم با ایثار و به صورت جهادی در بحران ها با هم همدل شده و دست به دست هم دهند. باید قدر این حرکت را دانست و از پتانسیل مردمی استفاده کرد. مردم همواره در صحنه هستند اما دولت می تواند در این حوزه سیاست گذار باشد.این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: دولت باید کار را ساماندهی کرده و بستر لازم را برای کمک خیرین و مردم فراهم کند و کمک های مردمی را مدیریت کند.این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که باید از سوی دولت و مجلس انجام شود، ایجاد نظام اجتماعی توسعه یافته است. در کشورهای توسعه یافته یکی از ابعادی که به آن توجه شده توسعه اجتماعی است یعنی دولت خود را موظف می داند تا به اقشار آسیب پذیر جامعه نظیر سالمندان، معلولان، جانبازان کمک کرده و از آنان حمایت کند.بختیار در پایان تصریح کرد: در کشور ما نیز باید یک متولی یا یک نهاد مشخص برای حمایت از اقشار آسیب پذیر به ویژه جانبازان، معلولان و افراد نیازمند شکل بگیرد و مجلس نیز سال به سال در بودجه منابعی را برای این نهاد به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر در نظر بگیرد. باید در چارچوب یک نظام خاص و ساماندهی منابع، اقشار آسیب پذیر مورد حمایت قرار گیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *