شناسه خبر: 19358 منتشر شده در مورخ: 1398/9/3 ساعت: 10:35 گروه: اجتماعی  
بیشتر تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی زن هستند

بیشتر تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی زن هستند

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: بیشتر تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ زن هستند.

به گزارش ایران سپید بهزاد وحیدنیا بدون اشاره به آمار دقیق تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی افزود: متاسفانه ۳۵ تا ۴۰ درصد تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی به دلیل اشغال بودن آن، پشت خط می مانند.

وی ادامه داد: استقبال از مشاوره تلفنی رایگان با شماره ۱۴۸۰ چنان زیاد است که اصلا زمان خالی نداریم و تلفن ها دائما اشغال است. ظرفیت پاسخگویی طی دو سال گذشته ۲ برابر شده است اما هر روز تقاضا برای گرفتن خدمات مشاوره تلفنی زیادتر می شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: ساعت ۱۰ صبح تا دو بعدازظهر و از چهار تا هفت بعدازظهر زمان پیک تماس ها به شمار می رود و مردم ناگزیر مدت زمانی را باید در انتظار پاسخگویی بمانند.

وحیدنیا افزود: خدمات مشاوره ای سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی به طور رایگان از هشت صبح تا هشت شب در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

وی اضافه کرد: راهبرد کلان بهزیستی این است که سامانه ۱۴۸۰ خود را از طریق واگذاری به بخش غیردولتی توسعه دهد. بنابراین دستورالعمل های توسعه ای آن آماده شده و در صورت تائید نهایی، ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: گروه های بزرگ فعال در حوزه مشاوره  می توانند، زیرساخت ها و استانداردهای بهزیستی را در مراکز خود مستقر کنند و با استقرار سوپروایزرها، امکان انتقال نظارت به بهزیستی را نیز فراهم کنند.

وحیدنیا گفت: مردم می توانند مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی خود را با تلفن صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ مطرح کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور تاکید کرد: تمام تماس های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

وحیدنیا افزود: مشاوره های لازم به صورت تلفنی ارائه می شود و پس از ارزیابی های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مجاز بهزیستی ارجاع داده می شوند؛ مراکز مشاوره مجاز بهزیستی عملکردی شفاف دارند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *