printlogo


کد خبر: 19358تاریخ: 1398/9/3 10:35
بیشتر تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی زن هستند
بیشتر تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی زن هستند
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: بیشتر تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ زن هستند.

به گزارش ایران سپید بهزاد وحیدنیا بدون اشاره به آمار دقیق تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی افزود: متاسفانه ۳۵ تا ۴۰ درصد تماس گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی به دلیل اشغال بودن آن، پشت خط می مانند.

وی ادامه داد: استقبال از مشاوره تلفنی رایگان با شماره ۱۴۸۰ چنان زیاد است که اصلا زمان خالی نداریم و تلفن ها دائما اشغال است. ظرفیت پاسخگویی طی دو سال گذشته ۲ برابر شده است اما هر روز تقاضا برای گرفتن خدمات مشاوره تلفنی زیادتر می شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: ساعت ۱۰ صبح تا دو بعدازظهر و از چهار تا هفت بعدازظهر زمان پیک تماس ها به شمار می رود و مردم ناگزیر مدت زمانی را باید در انتظار پاسخگویی بمانند.

وحیدنیا افزود: خدمات مشاوره ای سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی به طور رایگان از هشت صبح تا هشت شب در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

وی اضافه کرد: راهبرد کلان بهزیستی این است که سامانه ۱۴۸۰ خود را از طریق واگذاری به بخش غیردولتی توسعه دهد. بنابراین دستورالعمل های توسعه ای آن آماده شده و در صورت تائید نهایی، ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: گروه های بزرگ فعال در حوزه مشاوره  می توانند، زیرساخت ها و استانداردهای بهزیستی را در مراکز خود مستقر کنند و با استقرار سوپروایزرها، امکان انتقال نظارت به بهزیستی را نیز فراهم کنند.

وحیدنیا گفت: مردم می توانند مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی خود را با تلفن صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ مطرح کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور تاکید کرد: تمام تماس های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

وحیدنیا افزود: مشاوره های لازم به صورت تلفنی ارائه می شود و پس از ارزیابی های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مجاز بهزیستی ارجاع داده می شوند؛ مراکز مشاوره مجاز بهزیستی عملکردی شفاف دارند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است./ ایرنا

 


لینک مطلب: http://iransepid.ir/News/19358.html
Page Generated in 0/0041 sec