شناسه خبر: 18454 منتشر شده در مورخ: 1398/6/9 ساعت: 10:56 گروه: اجتماعی  
جامعه هدف بهزیستی توانمند می‌شود

جامعه هدف بهزیستی توانمند می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: توانمندسازی گروه‌های مختلف تحت پوشش بهزیستی با سه رویکرد اطلاع رسانی و آگاه‌سازی جامعه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و ایجاد بستر اشتغال برای معلولان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایران سپید محمد محمدی قیداری افزود: توانمندسازی ۲۰ هزار معلول،  پنج هزار زن سرپرست خانوار و ۴۰۰ یتیم که ۶۰ نفر از آنان در مراکز تحت پوشش شامل شیرخوارگاه و موسسات خیریه نگهداری می‌شوند، از جمله برنامه‌های بهزیستی استان است.

وی اضافه کرد: این دستگاه در ۲ بخش که در رویکرد عام تمامی گروههای هدف را شامل می‌شود، تلاش دارد با اطلاع رسانی لازم در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی آگاهسازی‌های لازم را انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: ازدواج‌های فامیلی احتمال تولد نوزاد معلول را افزایش می‌دهد که از جمله راهکارهای پیشگیری از این مساله مراجعه زوج های در شرف ازدواج کلینک های بهزیستی و گرفتن مشاوره های لازم است.

وی یادآور شد: بر اساس آمارهای ارائه شده ۵۰ درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است که در این ارتباط باید نسبت به آگاهسازی و اطلاع رسانی مردم اقدام کرد.

محمدی، آگاهسازی پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری شنوایی، پیشگیری از اعتیاد، سم زدایی در مراکز اقامتی میان مدت و کمپ ها  را دیگر خدمات بهزیستی استان بیان کرد و گفت: اطلاع رسانی لازم از مضرات مواد مخدر و مراقبت‌های لازم در این ارتباط باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان از سال ۹۲ تاکنون تحولات مثبتی را پشت سر گذاشته است که سه برابر شدن مستمری مددجویان، توسعه اورژانس اجتماعی و حرکت به سمت توانمندسازی از جمله آنها بوده است.

هم اکنون ۱۶۵ هزار و ۲۹۰ مددجو تحت پوشش بهزیستی استان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *