شناسه خبر: 18069 منتشر شده در مورخ: 1398/5/6 ساعت: 10:45 گروه: اجتماعی  
اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق شهری و روستایی

اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق شهری و روستایی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید نیلوفر اختیاری، در خصوص طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه اظهار داشت: این برنامه در مناطق شهری و روستایی استان و برای افراد معلول اجرا می‌شود.

وی هدف اساسی این برنامه را خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت و ایجاد و بالا بردن کرامت انسانی فرد معلول در جامعه عنوان کرد و افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه در مسیر فراگیرسازی خدمات مورد نیاز افراد دارای معلولیت و مددجویان برنامه‌هایی را اجرا و اهداف مهمی چون توسعه سلامت مددجو را در راستای ارائه خدمات پزشکی، توانپزشکی، کمک توانپزشکی و توانبخشی دنبال می‌کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: همچنین در قالب این شیوه و در راستای گسترش آموزش، برنامه‌هایی را در زمینه آموزش افراد دارای معلولیت طی تمام دوران زندگی شامل دوران ابتدایی و مقاطع تحصیلی بالاتر داریم و سعی می‌شود خدماتی را برای تحصیل آسان مددجویان ارائه دهیم.

این مسئول بیان داشت: در بحث بهبود وضعیت معاش و توانمندسازی افراد دارای معلولیت نیز خدمات بسیار زیادی در نظر گرفته شده و سعی می‌کنیم برای این افراد در زمینه توسعه مهارت‌هایشان، خود اشتغالی، اشتغال‌های دستمزدی، خدمات مالی و مناسب سازی محیط زندگیشان، تردد آسان و راحت آنها در محیط زندگی و تشکیل گروه‌های خودیار اقداماتی را انجام دهیم و در این زمینه فعالیت‌های بسیار زیادی را داشته و موفق بوده‌ایم.

اختیاری عنوان کرد: در بحث ارتقا فعالیت‌های اجتماعی نیز با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت چون سایر افراد نیاز به اوقات فراغت، تفریح، ورزش، ازدواج، خانواده و فعالیت‌های فرهنگی-هنری دارند، فعالیت‌های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی تاکید کرد: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بیشترین تأثیر خود را روی ۳ رکن اساسی شامل فرد معلول، جامعه و خانواده می‌گذارد که بی شک تعامل این ۳ رکن لازمه تحقق توسعه فراگیر در یک جامعه پویا و مولد است که خوشبختانه این فعالیت‌ها به خوبی انجام شده و این سه رکن نیز همواره همراه ما و بسیار کارساز و مؤثر بوده‌اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *