شناسه خبر: 11577 منتشر شده در مورخ: 1396/4/20 ساعت: 14:57 گروه: اجتماعی  
چین موتور محرکه گردشگری دنیا

چین موتور محرکه گردشگری دنیا

در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان با رکود اقتصادی و تجاری روبرو هستند، امیدواری آنها جذب گردشگران بیشتر از چین است که در سال 2016 میلادی با سفر به نقاط مختلف دنیا نزدیک به ۲۶۱ میلیارد دلار هزینه کرده اند.

به گزارش ایران سپید  آمارها نشان می دهد که بیشترین هزینه ها برای گردشگری در سراسر دنیا را مردم چین انجام می دهند که توانسته اند حدود ۲۱ درصد از کل مصرف گردشگری جهان را از آن خود کنند.

به همین سبب امروز از گردشگران چینی به عنوان موتور محرکه گردشگری دنیا یاد می شود؛ کسانی که فقط در سال ۲۰۱۶ میلادی در شهر هنگ کنگ در جنوب کشور خودشان بیش از ۲۳ میلیارد دلار برای این منظور هزینه کرده اند.
در حال حاضر میلیاردها دلار سهم گردشگران چینی در اقتصاد شرق و آسیای جنوب شرقی است و میلیون ها نفر از مردم این کشور در طول سال به نقاط مختلف دنیا از اروپا گرفته تا آسیا و اقیانوسیه و ‌آمریکا سفر می کنند.
سازمان گردشگری و مرکز جهانی شدن چین در گزارش جدیدی اعلام کرده است که امروزه صنعت گردشگری دنیا به گردشگران چین وابسته است چرا که آنها اصلی ترین محرک هستند و بیشتر از گردشگران کشورهای دیگر هزینه می کنند.
آمارها نشان می دهد که گردشگران چینی در سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۲۶۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا برای گردشگری هزینه کرده اند که معادل ۲۱ درصد از کل مصرف گردشگری جهان است.
گزارش ها همچنین نشان می دهد که رشد گردشگری در چین بی نظیر است و شمار گردشگران این کشور در سراسر دنیا در طول 12 سال متوالی رشدی قابل توجه داشته و نرخ رشد بعضا 2 رقمی بوده است.
آمریکا، سنگاپور و کانادا سه کشوری هستند که به دلیل نیاز به گردشگر برای چینی ها روادید ۱۰ ساله صادر می کنند و برای همین شمار زیادی از آنها راهی این کشورها شده اند.
آمارهای رسمی نشان دهنده آن است که چین در سال گذشته میلادی ۲۶۰ خط و مسیر هوایی بین المللی ایجاد کرده که کار سفر را برای گردشگران این کشور تسهیل کرده است.
خبرگزاری شین هوا در آماری آورده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی نزدیک به ۱۲۰ میلیون چینی سفر خارجی داشته اند که ۳۱۳ درصد بیشتر از یک دهه قبل از آن بوده است.
آمار همایش جهانی اقتصاد هم گویای این است که صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۶ میلادی موجب تزریق هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد دنیا شده و علاوه بر ایجاد ۲۹۲ میلیون فرصت شغلی جدید، از هر ۱۰ شغل در دنیا یکی مرتبط با توریسم بوده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *