شناسه خبر: 994 منتشر شده در مورخ: 1392/9/3 ساعت: 16:02 گروه: سیاسی  
ابراز خوشحالی ایرانیان مقیم آمریکا از توافق هسته ای ایران

ابراز خوشحالی ایرانیان مقیم آمریکا از توافق هسته ای ایران

خبرگزاری رویترز ازˈلس آنجلس و نیویورکˈگزارش داد: ایرانیان مقیم آمریکا با ابرازخوشحالی نسبت به توافق ایران و شش قدرت جهانی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایران سپید  تریتا پارسیˈمدیر شورای ملی ایرانیان آمریکا پس از توافق امروز (یکشنبه) در ژنو،طی بیانیه ای گفت:دیپلماسی موجب شده است تا آمریکا و ایران از تخاصم به یک مسیر روشن تر و باثبات تری روی بیاورند. 


گزارش رویترزحاکی است که بخشی ازاین توافقنامه که با هدف کنترل برنامه هسته ای ایران صورت گرفته است به ایران امکان دستیابی به 2/4میلیارد دلار ارز خارجی را می دهد.

پارسی افزود: ایرانیان آمریکا که به شدت مخالف جنگ و تحریم های اقتصادی بوده اند و از بن بست بین دو کشور رنج می برده اند، می خواهند شاهد آینده ای باشند که در آن آمریکا روابط مثبتی با ایران داشته باشد و امروز، این امر بیش از گذشته امکان پذیر است.

ˈمهری منفردˈ صاحب ˈتهران مارکتˈ یک فروشگاه ایرانی در ˈسانتا مونیکاˈ کالیفرنیا با خوش بینی به خبر توافق موقت ایران و گروه 1+5 واکنش نشان می دهد.

وی می گوید: فکر می کنم پیشرفتی حاصل خواهد شد و مردم ایران منتظر حل این مساله هستند.

ˈساریت آسکاهنˈ60 ساله و دندانپزشک ایرانی- آمریکایی در نیویورک نیز گفت: وی خبر را شنیده و در واقع خبر بسیارهیجان انگیز است و تحولات چند ماه گذشته در مسیر مثبتی بوده است.

این گزارش می افزاید: این توافق اولین گام به سوی حل یک بن بست خطرناک بوده و این امر با توجه به بهبود روابطی صورت گرفت که با روی کارآمدنˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری میانه رو به جای ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری قبلی پدید آمده است.

ˈ سد ناهیدˈ مالک یک رستوران درˈمارینا دل ریˈ کالیفرنیا گفت: روحانی رییس جمهوری عملگراتر است و با این حال وی ابراز امیدواری کرد که توافق دایمی صلح آمیزتری صورت گیرد.

این گزارش می افزاید: برخی احساس می کنند که دولت جدید ایران هرکاری را که در توانش است انجام خواهد داد تا به خاطر لغو تحریم های اعمال شده علیه برنامه هسته ای ایران، این توافقنامه را حفظ کند.

ˈحسین داییˈ صاحب یک رستوران ایرانی در لس آنجلس در ناحیه کاملا ایرانیˈوست وودˈ گفت: این توافق برای همه مردم خوب خواهد بود چون به مسدود شدن دارایی ها پایان داده و تحریم ها لغو خواهد شد.

وی گفت: مردم ایران تاحدودی به خاطر تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه رنج می بردند که این موضوع درواقع تنها یک مشکل اقتصادی نبود بلکه مشکل انسانی محسوب می شد که با توافق به عمل آمده قطعا شرایط بهتر و موجب ایمن تر شدن دولت خواهد شد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *