شناسه خبر: 9918 منتشر شده در مورخ: 1395/6/2 ساعت: 10:47 گروه: اجتماعی  
تهرانیها مانند مردم آذربایجان شرقی به متکدیان پول ندهند/ راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای شهرستانهای تهران
استاندار تهران:

تهرانیها مانند مردم آذربایجان شرقی به متکدیان پول ندهند/ راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای شهرستانهای تهران

استاندار تهران گفت: در برخی شهرهای کشور همچون آذربایجان شرقی مردم هیچ پولی به گدایان نمی‌دهند و در عوض برای کمک به نیازمندان در خیریه‌ها هزینه می‌کنند که این فرهنگسازی باید در سطح استان تهران و سایر شهرهایی که متکدیان وجود د ارد نیز انجام گیرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم، سید حسین هاشمی در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت درباره جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر اظهار کرد: طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر استان تهران آغاز شده و در چند روز گذشته بیش از یک هزار و 100 متکدی به مراجع قانونی و ذیربط معرفی شدند. 

وی ادامه داد: بخشی از متکدیان استان تهران سازماندهی شده و به صورت تشکیلاتی فعالیت می‌کنند و درآمدی بین 3، 5، 7 و 20 میلیون تومان دارند.

استاندار تهران تصریح کرد: در برخی شهرهای کشور همچون آذربایجان شرقی مردم هیچ پولی به گدایان نمی‌دهند و در عوض برای کمک به نیازمندان در خیریه‌ها هزینه می‌کنند که این فرهنگسازی باید در سطح استان تهران و سایر شهرهایی که متکدیان وجود د ارد نیز انجام گیرد. 

هاشمی خاطرنشان کرد: مردم استان تهران نباید پولی به متکدیان پرداخت کنند و اگر چنین فرهنگی ایحاد شود، هیچ گدایی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود؛ مردم باید انجمن‌های خیریه و بهزیستی را تقویت کنند تا نیازمندان واقعی مورد کمک قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه بخشی از متکدیان استان تهران از اتباع سایر کشورها هستند، گفت: بطور مثال 80 نفر از میانمار  برای تکدیگری به استان تهران آمده بودند که این افراد شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

استاندار تهران افزود: نمونه دیگر متکدیان اتباعی بودند که از پاکستان و با در دست داشتن ویزا  به منظور تکدیگری آمده بودند که این افراد نیز شناسایی و به مسئولان ذیربط معرفی شدند.  

هاشمی یادآور شد: امیدواریم در سطح استان تهران که به عنوان پیشانی کشور محسوب می‌شود شاهد معضلاتی همچون تکدیگری یا معتادان متجاهر نباشیم و مردم نیز در خصوص جمع‌آوری این افراد همکاری کنند.

آغاز مرحله دوم جمع‌آوری معتادان متجاهر

استاندار تهران با اشاره به آغاز مرحله دوم جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران گفت: مرحله دوم جمع‌آوری معتادان متجاهر با مشارکت همه دستگاهها در سطح استان تهران آغاز شده و در حال حاضر روزانه 500 تا 700 نفر از معتادان متجاهر شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی می‌شوند. 

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌ها برای ساماندهی و بهبود معتادان متجاهر فراهم شده و ظرفیت نگهداری این افراد در مرکز شفق به 6 هزار نفر رسیده و حتی تا 8 هزار و 500 نفر را نیز می‌توانیم پوشش دهیم.

وی افزود: مرکز شفق در گذشته ظرفیتی 400 نفری از معتادان متجاهر را تحت پوشش قرار می‌داد که طی سه سال گذشته و با همکاری همه مسئولان میزان ظرفیت شفق افزایش پیدا کرده که این مهم با همکاری همه دستگاهها از جمله استانداری، شهرداری، بهزیستی و... به دست آمده است. 

استاندار تهران تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر با شدت ادامه دارد و با ساماندهی 6 هزار نفر معتاد متجاهر شاهد بهتر شدن چهره استان تهران از حیث اینگونه افراد خواهیم شد. 

هاشمی با بیان اینکه 50 درصد معتادان متجاهر از استانهای دیگر به پایتخت آمده‌‌اند، عنوان کرد: اگر این 50 درصد از معتادان متجاهر را جمع‌آوری و به استانهای زادگاهشان اعزام کنیم، دیگر شاهد مشکلات عمده در جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر نخواهیم بود و معضلات در این خصوص کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: حضور معتادان متجاهر از استانی دیگر کار را برای ما سخت‌تر کرده است بنابراین با قوه قضائیه و مسئولان ذیربط رایزنی‌های لازم برای جمع‌آوری و انتقال این افراد انجام گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر این مهم صورت گیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی به حساب می‌آید که باید برای رفع این دغدغه مهم مردم، رهبر معظم انقلاب و مسئولان تلاش کنیم و کاهش آسیبهای اجتماعی یکی از دغدغه‌های ما خواهد بود. 

راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای شهرستانهای استان تهران

هاشمی از راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای شهرستانهای استان تهران نیز خبر داد و گفت: قطار حومه‌ای که شهرهای اطراف تهران را به شهر تهران متصل می‌کند در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد و این قطار به صورت سریع‌السیر به خدمت‌رسانی به مردم خواهد پرداخت. 

وی افزود: این قطارهای سریع‌السیر که مردم را از اطراف استان تهران به مترو منتقل می‌کنند، می‌توانند موجب کاهش بار ترافیک در مبادی ورودی به شهر تهران شوند و از طرفی امکانات حمل و نقل سریع را فراهم می‌آورد. 

معتادان متجاهر در صورت بازگشت، مجرم شناخته می‌شوند

استاندار تهران درباره جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: جمع‌آوری، ساماندهی و بهبود اینگونه افراد به طور جد در حال انجام است تا آنها به روال عادی جامعه بازگردند و توانایی زندگی مناسب را داشته باشند. 

هاشمی افزود: معتادان متجاهر در مرحله اول بعد از جمع‌آوری و ساماندهی درمان خواهد شد اما اگر پس از درمان و خروج از شفق دوباره به سمت اعتیاد روی آورند، مجرم شناخته می‌شوند و با آنان به گونه‌ای دیگر برخورد خواهد شد. 

وی تاکید کرد: اگر معتادان متجاهری که درمان یافتند، دوباره به سمت اعتیاد بازگشت پیدا کنند جرمی انجام داده‌اند و با آنان به عنوان مجرم برخورد جدی خواهد شد که امیدواریم شاهد بهبود و زندگی مناسب معتادان باشیم. 

خدمات‌رسانی استان تهران در ایام اربعین در شهر نجف اشرف

استاندار تهران با بیان اینکه استانداری‌های سراسر کشور وظایفی برای پوشش هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی امسال دارند، اظهار کرد: بنابر برنامه‌ریزی‌ها، استان تهران در سرتاسر شهر نجف برای خدمت‌رسانی فعالیت خواهد کرد و 20 هزار متر‌مربع سوله برای این منظور در شهر نجف در نظر گرفته شده است. 

هاشمی تصریح کرد: با تولیت آستان مقدس امام علی(ع) نیز هماهنگی‌های لازم برای خدمات‌رسانی استانداری تهران در شهر نجف انجام گرفته است که امیدواریم بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی به زائران اربعین انجام دهیم.

طرحهای عمرانی در استان تهران شدت بیشتری می‌گیرد

وی درباره اینکه برنامه‌های طرحهای عمرانی استان تهران در سال آخر دولت یازدهم چطور پیش خواهد رفت، گفت: روند اتمام طرحهای عمرانی در استان تهران تندتر خواهد شد و شدت بیشتری می‌گیرد؛ برخی طرحها و پروژه‌ها شاید با چند ماه تاخیر انجام بگیرد اما طرحهایی که آغاز شده به اتمام خواهد رسید.

خدمات‌رسانی به برخی از مسکن‌های مهر هزینه‌بر است

استاندار تهران خدمات‌رسانی به مشکلات پیش‌روی مسکن مهر در استان تهران اشاره کرد و اذعان داشت: برخی از نقاطی که مسکن مهر در آنجا احداث شده  هزینه‌های زیادی را در بردارد و این محلها به طوری انتخاب شده‌اند که امکان انتقال زیرساختها  در آنجا وجود ندارد و مورد استقبال مردم نیز قرار نگرفته است.

هاشمی تصریح کرد: در حدود  25 درصد مسکن مهر کل کشور در استان تهران قرار دارد که در برخی مناطق احداث شده، خدمات‌رسانی به‌ویژه ایجاد فضای آموزشی پیچیده شده است اما دولت به دنبال ساماندهی آنها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بنابر تمهیدات اندیشیده شده مبلغ 5 میلیون تومان به تسهیلات قبلی مسکن مهر در استان تهران اضافه خواهد شد که این رقم بسیار کارگشا و حائز اهمیت خواهد بود؛ امیدواریم در خصوص مسکن مهر تعیین تکلیف لازم انجام بگیرد.

4256 طرح در سه سال اخیر به پایان رسیده است

استاندار تهران با اشاره به برخی برنامه‌های عمرانی دولت یازدهم در استان تهران عنوان کرد: 4 هزار و 256 طرح با هزینه  11 هزار و 737 میلیارد تومان در  سه سال اخیر در استان تهران به اتمام رسیده است‌؛  بخشی از  طرحها نیز در هفته دولت مورد بهره‌برداری می‌گیرد و به اطلاع عموم مردم استان تهران خواهد رسید؛ این طرحها بعضاً در زمینه‌های عمرانی، بهداشتی و کشاورزی است.

فعالیت مجدد مرکز جذب سرمایه خارجی

هاشمی با بیان اینکه مرکز جذب سرمایه خارجی مجددا فعال شده است،  اظهار کرد: این مرکز بعد از مدتی مجددا فعالیت خود را آغاز کرده تا جذب سرمایه‌های خارجی و وجود سرمایه‌گذار در استان تهران انجام پذیرد؛ تصور می‌کنم این مرکز خروجی بسیار مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در حدود هفت ماه از برجام سپری شده و مذاکرات خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی در استان تهران صورت گرفته که در حدود چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور جذب شده که بخش عمده‌ای از آن در تهران انجام می‌گیرد.

سیاستهای پیشگیرانه برای ساخت و ساز غیرمجاز مدنظر است

استاندار تهران با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در تمامی استان تهران کنترل شده است، تصریح کرد: سیاستهای پیشگیرانه برای ساخت و سازهای غیرمجاز را انجام داده‌ایم و در برخی موارد تخریب و بازپس‌گیری اراضی صورت گرفته است.

هاشمی افزود: استان تهران در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حال حاضر رتبه نخست را دارد و یکی از علتهای عمده آن سیاستهای پیشگیرانه همچنین همکاری و هماهنگی بی‌نظیر همه دستگاهها برای مقابله با سازه‌های غیر مجاز است .

وی در پایان درباره جمع‌آوری کودکان کار از سطح استان تهران  اظهار کرد: استانداری تهران تنها وظیفه هماهنگ‌کنندگی را بر عهده دارد و وظیفه اصلی بر عهده سازمان بهزیستی خواهد بود که امیدواریم کودکان کار جمع‌آوری و ساماندهی مناسبی شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *