شناسه خبر: 9910 منتشر شده در مورخ: 1395/6/1 ساعت: 10:48 گروه: دانش و فن آوری  
لنز چشمی هوشمند که مراقب سلامتی شماست

لنز چشمی هوشمند که مراقب سلامتی شماست

محققان دانشگاه واشنگتن لنز هوشمندی ساخته‌اند که با تبدیل امواج بلوتوث به وای‌فای، اطلاعات نشانگر سلامتی بدن را به تلفن‌همراه هوشمند ارسال می‌کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از دیلی‌میل، محققان معتقدند که لنز چشمی هوشمند کاربردهای درمانی بسیاری دارد. در حال حاضر اولین نمونه این لنز غلظت قند خون را به صورت پیوسته اندازه‌گیری کرده و به صورت کدهای دستوری به تلفن‌همراه ارسال می‌کند.

لنز هوشمند چشمی بر اساس تکنولوژی ارتباطات interscatter کار می‌کند، این تکنولوژی به معنای تبدیل سیگنال بلوتوث دریافتی از ساعت هوشمند به امواج وای‌فای حاوی اطلاعات است که به تلفن‌همراه هوشمند ارسال می‌شود.

تکنولوژی منحصربه‌فرد interscatter تنها راه تامین انرژی الکتریکی وسایل هوشمند الکترونیک مینیاتوری مثل لنزهای چشمی و کارت اعتباری است. در واقع این تکنولوژی تنها روش شناخته شده برای کنار گذاشتن باتری است.

مهندس ویکرام آیر از دانشگاه واشنگتن عنوان کرد: ارسال اطلاعات از طریق امواج نیازمند انرژی قابل توجهی است که تامین این انرژی برای وسایل کوچک الکترونیکی مثل لنز چشمی که قادر به نصب باتری نیستند یک چالش اساسی محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه پس از مطالعات بسیار برای اولین‌بار روش جذب، تامین انرژی و ارسال دیتا برای لنز چشمی ابداع شد. لنزهای چشمی با فناوری تامین انرژی از منبع خارجی در مواردی مثل اندازه‌گیری مواد محلول در مایع چشم و ذخیره اطلاعات از راه بینایی کاربرد دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *