شناسه خبر: 9853 منتشر شده در مورخ: 1395/5/23 ساعت: 12:41 گروه: اجتماعی  
کهریزک 4 میلیارد تومان بدهکار است
مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک اعلام کرد:

کهریزک 4 میلیارد تومان بدهکار است

مؤسسه خیریه کهریزک 4 میلیارد تومان بدهی آب و برق دارد که هنوز نتوانسته است این بدهی را پرداخت کند.

به گزارش ایران سپید  حسن احمدی، مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک چهار شنبه 20 مرداد ماه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ مددجو در این آسایشگاه خدمات رسانی می شوند که با احتساب معلولین مبتلا به بیماری ام اس این آمار از رقم ۲۰۰۰ نفر هم عبور خواهد کرد.

وی پیرامون تعداد مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز هم گفت: ۷۵۰ مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز هم حضور دارند و که در مجموع تعداد کل مددجویان آسایشگاه در استان های تهران و البرز به بیش از ۲۵۰۰ نفر خواهد رسید که ۴۰ درصد این تعداد را آقایان و مابقی را خانم ها تشکیل می دهند.

وی در ادامه به خدمات مختلفی که در آسایشگاه ارائه می شود، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تیم مراقبت در منزل در استان تهران و دو تیم در استان البرز خدماتی از قبیل روانپزشکی،ارتوپد،چشم پزشکی،زنان و مامایی، عمل های جراحی و … را ارائه می دهند؛ همچنین بیش از ۴۵ کارگاه آموزشی فرهنگی هنری شامل تئاتر، موسیقی، سفالگری، قالیبافی و آموزش زبان به صورت روزانه مشغول فعالیت هستند.

احمدی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد بودجه آسایشگاه از طریق مشارکت های مردمی و حدود ۱۵ دیگر هم از طریق نهادهای همکاری کنند با ما تامین می شود .

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در رابطه با شرایط پذیرش مددجو در این آسایشگاه گفت: فقر مالی، بی‌کس‌ بودن و سالمند بالای 60 سال از شروط اصلی پذیرش مددجو در این آسایشگاه است. 

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به وضعیت بسیار نامطلوب مالی این آسایشگاه خاطرنشان کرد: به ازای هر مددجویی که از طرف کمیته امداد به ما معرفی میشود، مبلغ ۶۰ هزار تومان دریافت می کنیم و این درحالی است که هزینه نگهداری هر مددجو در آسایشگاه کهریزک بالغ بر ۲ میلیون تومان می باشد.

وی افزود: متاسفانه مددجویانی هم که دارای فرزند و یا خانواده می باشند، یارانه آن ها به آسایشگاه تعلق نمی گیرد و به نصیب خانواده آن ها خواهد شد؛ همچنین مددجویان مجهول‌الهویه نیز هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه آسایشگاه بازوی کمکی دولت است، اما از هیچ حمایت ویژه‌ای برخوردار نیست، گفت: از هموطنانی که موفق به رفتن به سفر حج نشده‌اند درخواست می‌کنم، قسمتی از هزینه سفرشان را به آسایشگاه‌های کشور اختصاص دهند.

وی با اینکه 86 درصد از بودجه این مؤسسه بوسیله مشارکتهای مردمی و 14 درصد توسط نهادهایی که مددجو معرفی می‌کنند تأمین می‌شود اما ما هنوز نتوانستیم بدهی 4 میلیارد تومانی آب و برق خود را پرداخت کنیم . از مسئولان دولتی می خواهیم تا نگاه ویژه ای به این موسسه داشته باشند.

 

وی گفت: تاکنون پیرامون مشکلات مختلف خود نامه نگاری های متعددی با چندین وزارت خانه و سازمان های مربوطه داشته ایم که متاسفانه هیچگونه نتیجه را در بر نداشته است.

در پابان این نشست خبری نادر مرادی ، معاون مشارکتهای مردمی خیریه کهریزک با اشاره به وقف وسایل دسته دوم و نو از سوی مردم گفت: مردم میتوانند وسایل برقی دسته دوم یا خراب را که دیگر نیازی به ان ندارند را به اسایشگاه کهریزک تحویل دهند و یا با شماره 57-88495056 تماس گرفته تا این وسایل را از در منزلشان تحویل بگیریم. 

بعد از مرمت و تعمیر این وسایل برقی انها را با قیمت مناسب به افراد نیازمند که توان خرید نو این وسایل را ندارند می فروشیم و هزینه آن را صرف دیگر بخشهای موسسه خیره کهریزک هزینه می کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *