شناسه خبر: 9817 منتشر شده در مورخ: 1395/5/18 ساعت: 09:02 گروه: فرهنگی  
کاوه یغمایی منشور خود را منتشر کرد

کاوه یغمایی منشور خود را منتشر کرد

آنهایی که موسیقی راک را دنبال میکنند و با ظرافتهای این سبک پر طرفدار آشنا هستند نسبت به این حقیقت که خانواده یغمایی بر گردن این سبک در ایران حقِ بسیار دارند معترفند.

به گزارش ایران سپید از کورش یغمایی بزرگ بگیر که در سالهای شکوفایی موسیقی پاپ و راک، جور موسیقی راک را به در ایران به گردن میکشید و در استایل خود، هنوز هم قطعات ارزشمندی تولید میکند، تا کامران و ساتگین و کامیل که در نقش نوازنده یا همخوان در آثار تولید شده توسط این خانواده ظاهر میشوند. اما شاید بتوان کاوه را به عنوان یکی از شناخته شده ترین اعضای یغماییها در حال حاضر به حساب آورد. فعالیتهایش را از دهه هفتاد شمسی شروع کرده و از همان آغاز، به دلیل خاص بودن آثارش، در میان راکبازها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گیتار، گیتار الکتریک، فلوت، کیبرد، درامز، پرکاشن و پیانو مینوازد و از آهنگسازان و تنظیم کننده های برجسته موزیک راک در ایران به حساب میآید. در سال ۸۲، یکی از نخستین آلبومهای راک ایران را با ترانه هایی از مزدا شاهانی و آهنگ و سازآراییهای خودش، با نام مترسک روانه بازار کرده است. پس از بازتابهای بین المللی این آلبوم، ایران را ترک کرده و در ونکوور کانادا سکنی گزیده تا بتواند تولیداتش را به سطح کیفی تولیدات روز دنیا برساند. «سکوت سرد» نام آلبومی بود که در سال ۸۶ در کانادا از کاوه منتشر شد و سر انجام او در ۱۷ اسفند ۹۰ به ایران بازگشت.

چند سالی بود که کاوه یغمایی در گفتگوهای مختلف خبر از انتشار آلبومی میداد که قسمت اعظم آن را در کانادا ضبط کرده و در فرایند تولیدش از نوازنده ها و متخصصان مشهور دنیا بهره گرفته است. روند اعطای مجوز به این آلبوم باعث شد که علیرغم آماده بودن آلبوم، انتشار آن تا هفته گذشته به تعویق بیفتد. سر انجام انتظار طرفداران کاوه به سر رسید و این آلبوم با نام «منشور» در روز سه شنبه ۱۲ مرداد به طور همزمان در ایران و سایر کشورهای دنیا به بازار آمد. استقبال از این آلبوم تا جایی بود که در فروشگاه آنلاین موسیقی «آیتونز»، منشور از هفته پیش تا امروز در کانادا در رتبه هفتم فروش و در آلمان در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

«منشور»، در ۹ قطعه عرضه شده است. در این آلبوم، ترانه قطعات خاطره بازی و خصوصی را میثم یوسفی سروده و سرایش ترانه کوچه هم بر عهده حسین غیاثی بوده است. نیلوفر فرزندشاد، همسر کاوه هم با سرایش ترانه شب سرد با او در «منشور» همکاری داشته است.

در ضبط آلبوم منشور، گروه Nickelback، از گروههای بسیار مطرح راک دنیا با کاوه همکاری داشته اند. Daniel Adair، David Spidel و Brian Poulsen از جمله نوازنده های شناخته شده جهانی هستند که صدای سازشان در این آلبوم شنیده میشود. آلبوم منشور، علاوه بر مجاری معمول پخش موسیقی، از طریق فروشگاه آنلاین دیجیکالا هم قابل خرید است. میتوانید بخشهایی از این آلبوم را ذیل همین مطلب بشنوید.

کاوه یغمایی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *