شناسه خبر: 958 منتشر شده در مورخ: 1392/9/2 ساعت: 11:42 گروه: سیاسی  
کمیسیون اصل 90 در جمع 9 شاکی از رییس دولت نهم و دهم است

کمیسیون اصل 90 در جمع 9 شاکی از رییس دولت نهم و دهم است

خانه ملت گزارش داد که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق 9 شاکی دارد و زمان تشکیل دادگاه نیز پنجم آذر است.

 مجتبی ملک افضلی مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس با بیان این اطلاعات در گفت وگو با خانه ملت، درباره رسیدگی به این پرونده گفت: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و در ماده 19 قانون تعیین حدود وظایف سیاست جمهوری اسلامی ایران به این نکته اشاره شده است که رسیدگی به جرائم رئیس جمهور باید مستقیم به دادگاه ارجاع شده ودادسرا دخالتی دراین موضوع ندارد، و جلسه تنها رسیدگی به تحقیقات مقدماتی است.


مدیرکل امورکارشناسی نظارت مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد 9 شاکی دارد، ادامه داد: کمیسیون اصل 90 مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگر شاکیان حقیقی هستند.

وی با بیان اینکه دادگاه احمدی نژاد 5 آذر ودر شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می شود، تصریح کرد:از حضور احمدی نژاد دراین دادگاه اطلاعی ندارم.

ملک افضلی افزود: کمیسیون اصل نودم مجلس در دو موضوع تاخیر در معرفی وزیر ورزش وجوانان از طرف رئیس جمهور و عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت از احمدی نژاد شکایت داشته که من به عنوان نماینده حقوقی مجلس در این دادگاه حضور دارم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *