جواهرات ترانه علیدوستی در مراسم مختلف جشنواره کن،عاریه ای بودایسنا نوشت:لباسهای ترانه علیدوستی روی فرش قرمز جشنواره کن را یک طراح جوان ایرانی طراحی کرده است. |
به گزارش ایران سپید به نقل از خبرآنلاین نگار نعمتی که برای نخستینبار لباس یک بازیگر را برای حضور روی فرش قرمز جشنوارهای بینالمللی طراحی کرده است،اظهار کرد: لباسها و جواهرات خانم علیدوستی در مراسم «فتوکال» جشنواره کن بهصورت آماده تهیه و با نظر من با هم سِت شدند.
او ادامه داد: جواهرات مورد نیاز و متناسب با این لباس را یک برند معتبر سوییسی به اعتبار خانم علیدوستی بهصورت امانی در اختیار ما قرار داد. این برند یکی از معروفترین برندهای جواهر است که هنرمندان بسیاری در جشنواره کن از آن استفاده میکنند.
این طراح لباس درباره لباس ترانه علیدوستی در مراسم افتتاحیه جشنواره کن نیز توضیح داد: همکاری با ترانه علیدوستی را در فیلم «پذیرایی ساده» که طراحی لباس آن را برعهده داشتم، تجربه کرده بودم. خانم علیدوستی برای طراحی لباسهایش در جشنواره کن با من تماس گرفت و برای همکاری، از من دعوت کرد. او نظرات خود را درباره اینکه چه لباسی میخواهد بپوشد، مطرح و به من اعتماد کرد. بنابراین من بنا به شرایط، با حرفهایترین افراد فنی کار را شروع کردم.
نعمتی افزود: برای انجام این کار، طرحهایم را طی جلساتی که با خانم علیدوستی داشتیم، نهایی کردیم و با همکاری مزونی به سرپرستی «شهین صفوی» در نهایت به لباسهایی رسیدیم که روی فرش قرمز جشنواره کن دیدید.
او ادامه داد: با توجه به محدودیتهایی که برای حضور یک بانوی ایرانی از کشوری اسلامی در جشنوارههای خارجی وجود دارد، یک پیراهن و شِنل حریر را طراحی کردم؛ این شِنل روی لباس دوخته شد تا در حال حرکت تکان نخورد. پیشنهاد رنگ کِرم برای این لباس نیز از سوی خانم علیدوستی مطرح شد.
وی افزود: نکتهای که در مدت فعالیتم در زمینه طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینما تجربه کردم، این بود که حرکت، نقش مهمی را در لباس ایفا میکند. بنابراین فکر کردم اگر دنبالهی لباس بلند باشد، هنگام حرکت به جلو و بالا رفتن از پلهها وقار بیشتری به کسی میدهد که آن را به تن کرده است.
طراح لباس فیلم «اژدها وارد میشود» درباره طراحی کلاهها نیز بیان کرد: با توجه به اینکه چشم تماشاگران ایرانی به خانم علیدوستی بعد از سریال «شهرزاد» به کلاه عادت کرده بود، تصمیم گرفتیم برای لباسها از کلاه بهعنوان پوشش سر استفاده کنیم. به عقیده من، اینکه مردم چه شناختی از یک بازیگر دارند اهمیت زیادی دارد. تماشاگران ایرانی با توجه به بازیهایی که خانم علیدوستی در مجموعه کارهایش داشته، او را بهعنوان یک زن مستقل، باهوش، با وقار، با سواد و با معصومیتی که در چهرهاش وجود دارد، میشناسند. بنابراین من بدون نگرانی سراغ کلاه بهعنوان پوشش سر رفتم و ژاله زکیزاده (طراح لباس سریال شهرزاد) در ساخت سربند این لباس به من کمک کرد. این کلاه را با گلی با پولک سیاه ساختهی الهام غلامی تزیین کردیم.
نعمتی گفت: کیفی که با لباسهای شب سِت شده بود، بهدلیل خطوط اسلیمی قلمکاریشده روی آن، از مجموعه کارهای «سورمه سرفراز» انتخاب شد.
او درباره اینکه تا چه اندازه از المانهای ایرانی در لباسهای ترانه علیدوستی استفاده شده است، اظهار کرد: هر کاری که ما انجام دهیم، در نهایت ایرانی هستیم. نوع نگاه، حرکت، ایستایی ما، ایرانی بودن را با خودش به همراه دارد. اینکه بخواهیم یک طرح را بهزور ایرانی جلوه دهیم، عجیب است.
این طراح لباس همچنین درباره طراحی لباس شب این بازیگر در مراسم اختتامیه جشنواره کن نیز بیان کرد: سیاه و سفید بودن لباس را از پیش تعیین کرده بودم.
او درباره جواهرات استفادهشده در شب اختتامیه جشنواره کن نیز گفت: گُلِ مروارید در پشت کلاه و گوشوارهها در شب اختتامیه را کلکسیون جواهرات «محمد شهرابی» در اختیار ما قرار داد. در نهایت، از مجموعهی بهترینها برای پوشش خانم علیدوستی در جشنواره فیلم کن استفاده کردیم.