شناسه خبر: 920 منتشر شده در مورخ: 1392/8/29 ساعت: 16:21 گروه: سیاسی  
بزرگداشت علما، ارج نهادن به سازندگان هویت ملی است
رییس قوه قضاییه:

بزرگداشت علما، ارج نهادن به سازندگان هویت ملی است

رییس قوه قضاییه از علما به عنوان افرادی تاثیرگذار در ساختن هویت جوامع نام برد و گفت: حفظ یاد این علمای تلاشگر و زحمتکش، ارج نهادن به سازندگان هویت ملی است.

به گزارش ایران سپید  آیت الله ˈ صادق آملی لاریجانیˈ روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی در ساری افزود: هویت کشورمان مرهون اقدامات علمی دانشمندان و فقهایی است که در طول تاریخ برای ما انجام دادند.


وی از عالمان به عنوان ایجادکنندگان و انتقال دهندگان هویت در جامعه نام برد و گفت: باید در ریشه هویت وجودی خودمان دقت کنیم تا متوجه شویم که در ساختن این هویت، علم و عمل نقش آفرینی می کنند.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: یکباره و بریده از پیشینه تاریخی، علم را کسب نکردیم و در این روند، تلاش های علما و دانشمندان در طول قرن ها و سال ها نقش آفرین بود.

آملی لاریجانی از ابن شهر آشوب به عنوان یکی از علمای سازنده هویت جامعه ایرانی یاد کرد و افزود: ایران، کشوری با هویتی بالا است و از بین بردن این هویت که حاصل تلاش چندین ساله دانشمندان است، راحت نیست. 

وی از بین رفتن این هویت را در صورت عدم انجام وظیفه علما و دانشمندان میسر دانست و تاکید کرد: فراموش کردن هویت، هدف مورد نظر دشمنان کشورمان است.

رییس قوه قضاییه از تهاجم فرهنگی غرب به عنوان روشی برای قطع هویت جامعه نام برد و اظهار داشت: قطع هویت شخصی و رهایی انسان از گذشته، بحران مدرنتیه است که اکنون جوامع غربی به آن مبتلا هستد.

وی افزود: حفظ هویت و پیشینه تاریخی کار عقلانی و دینی است و برگزاری همایش ها ، کنگره ها و بزرگداشت های علما از جمله اقدام ها برای حفظ هویت به شمار می رود.

اولین کنگره جهانی ابن شهر آشوب صبح امروز با بازخوانی بخش هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری که اول مهر ماه امسال در دیدار امام جمعه ساری و دیگر متولیان برگزار کننده این کنگره با ایشان ابراز شد، آغاز به کار کرد. 

این کنگره پس از دو روز بحث و بررسی و ارائه مقاله پیرامون شخصیت ، زندگی و اندیشه علامه ابن شهرآشوب ساروی در ساری، با عزیمت شرکنندگان به قم ادامه می یابد. 

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است شرکت کنندگان در کنگره در قم به حضور آیت الله جوادی آملی رفته و از سخنرانی این مرجع تقلید شیعه بهره ببرند.

ابوجعفر محمد ابن علی بن شهرآشوب ابن ابونصر ابن ابوالجیش مازندرانی ملقب به رشیدالّدین و عزالدّین و مشهور به اِبن ِ شَهْرْآشوب از عالمان بزرگ و معروف شیعه به سال 489هجری قمری در ساری دیده به جهان گشود و در سال 588 در 99 سالگی در حلب بدرود حیات گفت

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *