شناسه خبر: 9100 منتشر شده در مورخ: 1395/2/26 ساعت: 14:28 گروه: فرهنگی  
وجود 46 عنوان کتاب گویا در چهارمحال و بختیاری

وجود 46 عنوان کتاب گویا در چهارمحال و بختیاری

‌مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از وجود 46 عنوان کتاب گویا در کتابخانه رودکی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا فرهاد خلیل‌مقدم در منطقه چهارمحال و بختیاری، هدف از تولید کتابهای گویا را سهولت در دسترسی به منابع مطالعاتی دانست و اظهار کرد: کتابخانه فجر در شهرستان بروجن و کتابخانه رودکی در شهرستان شهرکرد یکی از برترین کتابخانه‌های‌ تخصصی کشور در استان هستند که با تجهیزات تخصصی در اختیار نابینایان قرار دارد.وی، توسعه و ترویج کتاب‌خوانی، به روز نگه‌داشتن علم روشن‌دلان و همچنین افزایش سطح اطلاعاتی آنها را از دیگر اهداف تولید کتب گویا دانست و افزود: استقبال خوبی از طرف نابینایان برای حضور در کتابخانه که محلی آرام و امن برای تبادل اطلاعات بوده انجام شده است.خلیل‌مقدم با اشاره به اینکه کتابخانه رودکی مجهز به بخش آگوستیک است، افزود: این بخش با دارا بودن تجهیزات تخصصی، امکان تبدیل کتب به کتب گویا نیز وجود دارد. وی از وجود 46 عنوان کتاب گویا در کتابخانه رودکی خبر داد و گفت: این کتابخانه در حال گویا کردن کتاب‌هایی است که در سطح کشوری برای نابینایان در مناطق مختلف تابه‌حال گویا نشده‌اند. این کتب از طریق پست و همچنین فایل صوتی برای نابینایان ارسال می‌شود. به منظور رفاه حال نابینایان در سطح استان و خارج از استان کتب گویا از طریق پست و به شکل فایل صوتی ارسال می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *