شناسه خبر: 9047 منتشر شده در مورخ: 1395/2/20 ساعت: 08:39 گروه: اجتماعی  
اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در بام تهران / ارتقای اورژانس اجتماعی دماوند
مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد

اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در بام تهران / ارتقای اورژانس اجتماعی دماوند

مدیرکل بهزیستی استان تهران از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه و ارتقای اورژانس اجتماعی در دماوند خبر داد.

به گزارش ایران سپید احمد دلبری در شرق استان تهران افزود: یکی از برنامه‌های جدی در شهرستان دماوند، توانبخشی مبتنی بر جامعه به‌عنوان موفق‌ترین طرح سازمان جهانی سلامت و بهداشت برای معلولان است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: استان تهران خوشبختانه در سال گذشته در این زمینه توانست پوشش 100 درصدی را در مناطق روستایی داشته باشد و درصدد هستیم امسال این طرح را در شهرستان دماوند با کمک شهرداری‌ها و پایگاه‌های خدماتی پیگیری کنیم تا معلولان از مزایای آن برخوردار شوند.

دلبری بیان کرد: با توجه به اینکه تمرکز اصلی این طرح بر آموزش خانواده و فرصت‌هایی است که می‌توان برای معلولان ایجاد کرد، امیدواریم بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: دنبال این هستیم که اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند را از سطح سه به دو ارتقا دهیم تا خدمت شبانه‌روزی و قرنطینه بدان اضافه ‌شود؛ باید شرایطی ایجاد کنیم که افرادی که در معرض آسیب هستند و نیاز به خدمات شبانه‌روزی دارند، را پوشش دهیم.

آغاز اجرای طرح حرفه‌آموزی معلولان در آبسرد

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین با بیان اینکه درصدد هستیم تا از ظرفیت مراکز توان‌بخشی شبانه‌روزی شهرستان دماوند به‌خوبی استفاده کنیم، افزود: طرح توانمندسازی معلولان و حرفه‌آموزی را اجرایی می‌کنیم و بیشتر به سمت مشاغلی گام برمی‌داریم که بازارمحور باشد؛ معلولان باید به سطحی از خدمات دسترسی داشته باشند تا بتوانند خودشان با امکاناتی که بهزیستی در قالب طرح‌های اشتغال می‌تواند برای آن‌ها آماده کند، وارد میدان شوند.

دلبری اضافه کرد: با توجه به اینکه دماوند را به‌عنوان یکی از شهرستان‌های موفق مدنظر قرار داریم، برنامه‌های حرفه‌آموزی معلولان را در مرکز آبسرد آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند توانسته موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی به دست آورد، اظهار کرد: با تعاملی که بین مسؤولان شهرستان دماوند وجود دارد، مطمئن هستیم امسال اتفاق‌های خوبی برای این شهرستان رقم خواهد خورد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: هرچه امکانات در استان تهران وجود داشته باشد، این آمادگی را داریم که در اختیار اداره بهزیستی دماوند قرار دهیم و حمایت‌های لازم را داشته باشیم تا جامعه هدف، محرومان و معلولان به‌خوبی از امکانات بهره‌مند شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *