شناسه خبر: 9018 منتشر شده در مورخ: 1395/2/18 ساعت: 13:41 گروه: اجتماعی  
افزایش سه برابری بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی خبرداد

افزایش سه برابری بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از افزایش سه برابری بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دو سال فعالیت دولت یازدهم خبرداد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، مجید قدمی در مراسم تجلیل از معلمان منتخب استانی، منطقه‌ای و کشوری آموزش وپرورش استثنایی خراسان رضوی که درسالن اجتماعات مرکزاستثنایی سوم شعبان مشهدمقدس برگزار شد، اظهار کرد: در شاخص‌های عمومی واختصاصی آموزش وپرورش استثنایی خراسان رضوی مقام اول را به دست آورده است که جای تقدیر دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه 73 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی مدارس ویژه دانش‌آموزان استثنایی داریم ولی اعتقاد داریم که دانش‌آموزی که در این مدارس تحصیل می کند امکان تحصیل در مدارس عادی را ندارد.

وی با اشاره به این که طی دوسال گذشته بودجه آموزش وپرورش استثنایی در دولت تدبیر وامید 3برابر شده است افزود: حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله عمل جراحی ، تهیه ویلچر وتبلت برای نیمه بینایان بیش از 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

قدمی به ارائه کتاب‌های درسی این دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه آموزش وپرورش استثنایی پس از افزایش بودجه این سازمان عنوان کرد و افزود: پیش از این، کتاب‌های درسی در زمان مناسب به دست دانش‌آموزان استثنایی نمی‌رسید و معلمان با مشکل روبه‌رو بودند.

وی ارتقای سنجش کیفی و الکترونیکی بخش‌های مختلف، تولید محتوا برای معلمان و مربیان دانش‌آموزان دیرآموز را از جمله اقدامات در دستورکار پس از افزایش بودجه آموزش وپرورش استثنایی اعلام کرد و افزود: محتوا تولیدی آماده شده برای دانش‌آموزان دیرآموز سال تحصیلی آینده در اختیار مربیان و معلمان قرار می‌گیرد.

قدمی به پرداخت حق و حقوق معلمان آموزش استثنایی اشاره و بیان‌کرد: برای پرداخت حق و حقوق معلمان آموزش استثنایی 80 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی در زمینه رفع مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی تصریح کرد: سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی مناطق محروم به صورت 100 درصدی تامین شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *