شناسه خبر: 8912 منتشر شده در مورخ: 1395/2/8 ساعت: 08:19 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمری و پوشش توانبخشی معلولان و بیماران نخاعی
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

افزایش مستمری و پوشش توانبخشی معلولان و بیماران نخاعی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: طبق طرح جدید این سازمان، مستمری افراد تحت پوشش افزایش یافته و افراد معلول و بیماران دارای ضایعات نخاعی تحت حمایت‌هایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایران سپید به نقل از آنا،  انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه همایش بهزیستی و سلامت اجتماعی در پاسخ به پرسشی در خصوص طرح این سازمان در رابطه با سنجش سلامت اجتماعی، اظهار کرد: عوامل محیطی و اجتماعی تأثیرگذار در بحث سلامت اجتماعی را رصد خواهیم داد و در بحث پیشگیری، کنترل و درمان برای مداخله علمی اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: دبیرخانه سلامت اجتماعی در همین هفته در سازمان بهزیستی راه‌اندازی و از هفته آینده وارد فاز اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان و نهادهایی در بحث سنجش سلامت اجتماعی با شما مشارکت خواهند داشت؟ گفت: به طور قطع سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی می‌توانند در این رابطه مشارکت داشته باشند تا تبادل اطلاعات بین نهادهای دولتی و غیر دولتی صورت گیرد.

محسنی بندپی مطرح کرد: برای مداخله در بحث آسیب‌های اجتماعی نیازمند آمار و اطلاعات زمینه‌ای هستیم، وقتی سازمان بهزیستی عنوان دستگاهی که در بحث اقدام و عمل در حوزه آسیب‌های اجتماعی پیشاهنگ است، بنابراین اولین نهادی که نیازمند آمار و اطلاعات است، خود این سازمان بوده البته هر دستگاهی که نیازمند این آمار و اطلاعات باشد آنها را در اختیارش قرار می‌دهیم.

وی در خصوص شاخص‌های عدالت اجتماعی، مطرح کرد: این شاخص‌ها متنوع است و سلامت و نشاط اجتماعی، برخورداری از رفاه و کاهش استرس را شامل می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: مشکلی که هم اکنون به عنوان معضل اجتماعی در کشور وجود دارد، بحث اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، جرایم و ناهنجاری‌هایی است که باعث می‌شود وضعیت سلامت اجتماعی یعنی آرامش، شادابی و برخورداری از نعمت‌های زندگی به خوبی مشاهده نشود.

محسنی بندپی در خصوص طرح شش میلیون نفری نیازمندان، مطرح کرد: طرح 6 میلیون نفری داریم که یکی از این طرح‌ها توسط معاونت رفاه وزارت تعاون در حال پیگیری است که شامل حمایت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: طرح شش میلیون نفر دوم توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد در حال پیگیری است که به موجب آن اعلام کرده‌ایم مستمری افراد تحت پوشش اندک بوده و طی مذاکره با سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی تقسیم بندی‌هایی صورت گرفته تا افرادی که فاقد توان انجام کار هستند مستمری بیشتری دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: طبق این طرح افرادی که دچار ضایعات نخاعی هستند، حقوق پرستاری و نگهداری آنها افزایش می‌یابد از سوی دیگری که معلول بوده و به دلیل عدم برخورداری از تجهیزات توانبخشی فرصت ورود به جامعه و اشتغال را ندارند تحت حمایت دولت قرار خواهند گرفت و درسال 95 صدهزار معلولی که در کشور نیازمند تجهیزات توانبخشی هستند با اختصاص اعتبار 120 میلیارد تومانی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *