شناسه خبر: 889 منتشر شده در مورخ: 1392/8/28 ساعت: 13:54 گروه: بهداشت و سلامت  
مناسب نبودن ظروف یک بار مصرف برای غذاها

مناسب نبودن ظروف یک بار مصرف برای غذاها

وزارت بهداشت اعلام کرد ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای توزیع غذاهای داغ مناسب نیست و ظروف گیاهی بهترین نوع برای توزیع نذورات گرم در مناسبت‌های مذهبی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از وزارت بهداشت، شیرین نادری، کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم، برای حفظ سلامت عزاداران حسینی، از توزیع هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند و باید به جای آن، از ظروف یکبار مصرف گیاهی یا کاغذی استفاده شود.

 

نادری با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه ای رنگ نباید تحت هیچ شرایطی برای توزیع مواد غذایی داغ استفاده شود، اظهار داشت: این نوع ظروف فقط برای مایعات سرد مانند: شربت، شیر سرد و آب مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه مواد سمی موجود در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مواد غذایی حل می شود و پس از ورود به بدن، جذب بافتهای چربی بدن می شود که بسیار خطرناک است، با تصریح بر لزوم توجه مردم به فرهنگ استفاده از ظروف مناسب خاطر نشان کرد: اگر چه هزینه استفاده از ظروف پلاستیکی کاغذی یا گیاهی نسبت به جنس پلاستیکی بالاتر است اما سلامت افراد ارزشمندترین و مهم ترین هدف است.

 

به گفته این کارشناس بهداشت محیط با توجه به اینکه کشور ما نیز به فن آوری ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی دست پیدا کرده است و این ظروف عاری از هرگونه اثرات مضر و واکنش های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ بوده و در برابر حرارت نیز مقاوم هستند، توصیه می شود هیات های مذهبی نیز از این ظروف استفاده کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *