شناسه خبر: 884 منتشر شده در مورخ: 1392/8/28 ساعت: 15:32 گروه: بهداشت و سلامت  
خط ویژه مشاوره دیابت فعال شد
رئیس مرکز مشاوره تلفنی سلامت وزارت بهداشت

خط ویژه مشاوره دیابت فعال شد

مردم می توانند با شماره 8999 در تهران و با پیش شماره 021 در شهرستانها نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنندمردم می توانند با شماره 8999 در تهران و با پیش شماره 021 در شهرستانها نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنند

رئیس مرکز مشاوره تلفنی سلامت وزارت بهداشت، از فعال شدن خط ویژه مشاوره دیابت در سامانه گویای سلامت به شماره 8999 خبر داد.
، دکتر سید رضا مظهری گفت: ابتلای حدود 10 میلیون ایرانی به دیابت و عدم اطلاع حدود 35 درصد این افراد از بیماری خودشان، زنگ خطری است که فرهنگسازی و آموزش را ضروری می سازد و لزوم توجه مردم به این بیماری در حال شیوع را نمایان می سازد.
وی افزود: سامانه 8999، سامانه ای تلفنی برای پاسخ به سئوالات مردم در زمینه بهداشت و سلامت است که با همکاری وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و در راستای خدمت رسانی به عموم مردم و بویژه مناطق محروم راه اندازی شده است و تمامی خدمات آن برای مناطق محروم و شهرستانهای زیر یک میلیون نفر رایگان است و مردم علاوه بر مطرح نمودن پرسشهای خود در تمامی زمینه های سلامت، می توانند بطور ویژه هرگونه سئوال در مورد دیابت را از سامانه گویای 8999 بپرسند.
مظهری خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر با حضور پزشکان، کارشناسان و مشاوران بطور دایم اقدام به پاسخ به تلفنهای مشاوره مردم نموده و به عنوان مشاوری امین در حوزه سلامت در خدمت جامعه است.
وی افزود: مراقبتهای دوران بیماری، لزوم پاسخ سریع به سئوالات بیماران، برنامه ریزی برای کاهش بار بیماری، اقدامات پیشگیری محور، عوامل و دلایل بیماری، شرایط جغراقیایی و ارثی بیماری و ارائه رژیم غذایی برای افراد در ریسک بیماری از اهداف راه اندازی خط ویژه دیابت در این سامانه بوده است و تلاش می گردد تا این سامانه به عنوان مشاور امین و همیشگی در خدمت خانواده ها باشد.
مظهری ادامه داد: مردم می توانند با شماره 8999 در تهران و با پیش شماره 021 در شهرستانها نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *