شناسه خبر: 8780 منتشر شده در مورخ: 1395/1/23 ساعت: 11:20 گروه: حوادث  
راز جنایت خاموش زیر شن‌های خاکستری

راز جنایت خاموش زیر شن‌های خاکستری

۲ مرد افغانی، پس از آشنایی با جوانی در قهوه‌خانه او را به بهانه قماربازی به ساختمانی نیمه‌کاره‌ کشانده تا نقشه شوم خود را عملی کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین آنها پس از قتل مرد جوان همه اموالش را دزدیدند و جسد او را داخل چاهی زیر شن‌های خاکستری انداختند و گریختند.بعد از ظهر یکی از نخستین روزهای اردیبهشت سال 85، کارگران یک پروژه ساختمانی حوالی میدان صادقیه تصمیم گرفتند سری به چاهی که در زیرزمین بود بزنند تا از ایمن بودن آن مطمئن شوند.دهانه چاه زیر تپه کوچکی از شن بود که کارگران شن‌ها را کنار زدند اما وقتی به دهانه چاه رسیدند متوجه بوی عجیب تعفن شدند. بو از داخل چاه به مشام می‌رسید و آنها متوجه بقچه‌‌ای شدند که با پارچه‌ای سبزرنگ بسته‌بندی شده بود. کارگران که کنجکاو شده بودند پس از بیرون کشیدن بقچه و باز کردن آن، بقایای جسدی را دیدند که داخل نایلون بسته بندی شده بود و وحشتزده پلیس را خبر کردند.با حضور کارآگاهان مشخص شد که جسد مثله شده متعلق به مردی جوان است اما هیچ‌کس قربانی را نمی‌شناخت. به‌نظر می‌رسید عامل یا عاملان جنایت، پس از این قتل هولناک، جسد را مثله کرده بودند تا داخل چاه کم‌عمق جا شود و سپس دهانه چاه را با شن پر کرده بودند به خیال اینکه هرگز کسی جسد را پیدا نخواهد کرد.

  • شروع تحقیقات

با دستور قاضی جنایی، جسد مثله شده به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. از سویی تحقیقات برای شناسایی هویت قربانی و عامل یا عاملان این جنایت خاموش شروع شد. کارآگاهان در ابتدا به تحقیق از کارگرانی که در ساختمان نیمه‌کاره مشغول به‌کار بودند پرداختند. آنطور که شواهد نشان می‌داد قتل از سوی کارگران رخ داده بود، چرا که ساختمان یک نگهبان افغانی داشت و او در این مدت رفت‌وآمد مشکوکی به ساختمان ندیده بود. کارآگاهان به تحقیق از او پرداختند و این جوان مدعی بود که شاید زمانی که مشغول استراحت بوده افرادی به‌صورت پنهانی وارد ساختمان شده و پس از دفن جسد فرار کرده‌اند.حرف‌های او کمی عجیب و مرموز بود برای همین کارآگاهان تحقیق از او را ادامه دادند تا اینکه جوان 23ساله راز جنایت خاموش را فاش کرد و مدعی شد که قتل را با همدستی هموطن 25ساله‌اش که یکی از کارگران همان ساختمان نیمه کاره بوده، انجام داده است.

  • اعترافات

نگهبان افغانی و همدستش دستگیر شدند و وقتی در برابرکارآگاهان قرار گرفتند جزئیات جنایت شبانه را شرح دادند. یکی از آنها گفت: مدتی قبل من و همدستم به قهوه خانه‌ای در آریاشهر رفتیم و در آنجا با مقتول آشنا شدیم. حتی اسم او را هم نپرسیدم، یعنی فراموش کردیم که اسمش را بپرسیم. آن شب دوستم سخی‌مراد، مقتول را که پسری جوان بود به بهانه قمار بازی به ساختمان نیمه‌کاره دعوت کرد. هیچ‌کس جز ما در ساختمان نبود و پسرجوان تصور می‌کرد که می‌خواهد با ما قماربازی کند حتی شرط بندی هم کردیم اما نمی‌دانست سخی مراد نقشه شومی در سر دارد. پسرجوان وقتی وارد ساختمان شد و پی به نقشه شوم ما برد خواست فرار کند اما سخی‌مراد تهدیدش کرد و پول‌هایش را سرقت کردیم.همانجا بود که به پیشنهاد سخی‌مراد تصمیم به کشتن او گرفتیم. من پاهایش را گرفتم و سخی‌مراد او را خفه کرد. وقتی مطمئن شدیم که جان باخته به فکر پنهان کردن جسد افتادیم. سخی‌مراد پیشنهاد کرد که او را در زیرزمین ساختمان و داخل چاه و زیرشن‌ها دفن کنیم و اگر آنجا باشد بنا روی آن ساخته شده و تا ابد راز این جنایت فاش نمی‌شود اما خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردیم نقشه‌مان لو رفت. وی ادامه داد: برای آنکه جسد داخل چاه جا شود مجبور شدیم با چاقو آن را مثله کنیم. این دو متهم پس از اقرار به این جنایت هولناک روانه زندان شدند و از آن روز تا به حال تلاش تیم جنایی برای شناسایی هویت قربانی به نتیجه‌ای نرسیده است. حتی انگشت‌نگاری و بررسی آلبوم افراد گمشده در طول چند سال گذشته هم، هویت قربانی را فاش نکرده است. در چنین شرایطی، قاضی آرش سیفی بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، دستور انتشار تصویر قربانی را صادر کرده تا چنانچه‌کسی او می‌شناسد یا اطلاعی از هویت او و خانواده‌اش دارد، با مراجعه به شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، به شناسایی وی و روند تحقیقات کمک کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *