شناسه خبر: 8761 منتشر شده در مورخ: 1395/1/22 ساعت: 09:44 گروه: اجتماعی  
دانش آموزان نابینا صاحب دستگاه تایپ پرکینز می شوند

دانش آموزان نابینا صاحب دستگاه تایپ پرکینز می شوند

رئیس سازمان استثنایی آموزش و پرورش کشورگفت: برای نخستین بار دستگاه تایپ پرکینز با اولویت نابینایان دوره متوسطه اهدا می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مجید قدیمی درباره ی خدماتی که به دانش آموزان نابینا و نیمه بینا داده می شود گفت: در صورتی به دانش آموزان نیمه بینا تبلت داده می شود که  کارشناسان ما تشخیص دهند که تبلت برای آنان مفید است.

وی افزود: دانش آموزان نابینا در زمینه حمایتی اعتراضی داشتند که اعتراض به حقی است چراکه به  ناشنوایان، معلولین و نیمه بینایان خدماتی را از جمله سمعک،کاشت حلزون، ویلچر و تبلت ارائه داده ایم اما تاکنون خدماتی به نابینایان داده نشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: در زمینه حمایت از دانش آموزان نابینا برنامه حمایتی اختصاص دستگاه پرکینز را داریم یعنی می خواهیم به آنان دستگاه تایپ برقی بدهیم.

وی تاکید کرد: بسته کامل این دستگاه هرچند پر هزینه است و هر بسته ۶ میلیون تومان برآورد شده است اما از سال تحصیلی آینده دستگاه تایپ پرکینز را به دانش آموزان نابینا اهدا می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کمترین تعداد دانش آموز استثنایی نابینایان هستند که ۳ هزار دانش آموز نابینا در مدارس ما مشغول به تحصیلند.

وی بیان کرد: دستگاه پرکینز با اولویت نابینایان دوره متوسطه داده می شود و تا ۵ سال آینده این دستگاه را به تمام دانش آموزان نابینا خواهیم داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *