مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با انتقاد از پستهای برق در معابر گفت: متأسفانه وجود این پستها باعث صدمه رساندن به معلولان و به ویژه نابینایان میشود.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد مدیرعامل شرکت برق با خود عیدی آورده باشد و عیدی حضور وی، تغییر تعرفه برق مترو از صنعتی به خدماتی باشد.
اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به دکلهای برق فشار قوی در معابر تهران، پیشنهاد داد کارگروهی در راستای چگونگی حذف این بلوکها ایجاد شود.
مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم جابهجایی تیرهای چراغ برق که در میانه معابر قرار گرفته اند، گفت: با وجود بازگشایی یا تعریض معابر، تیرهای چراغ برق در جای خود باقی ماندهاند.
وی پیشنهاد کرد در قالب یک برنامه میان مدت ظرف مدت معین، این تیرهای برق جابهجا شود.
طلایی تاکید کرد: براساس آخرین مدلهای علمی، باید این کابلها به زیر زمین بروند و شایسته نیست در شهری مثل تهران انواع کابلها در آسمان باشد.
همچنین ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز با انتقاد از عملکرد شرکت برق درباره تعرفه برق مترو گفت: شرکت برق مطالبه چند میلیاردی خود از شهرداری را دنبال میکند، در حالی که برق مترو را 3 برابر تعرفه دولتی محاسبه میکند، در حالی که باید این تعرفه معادل تعرفه دولتی باشد.
احمد دنیامالی، رییس کمیسیون با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از بزرگراهها به تامین روشنایی اقدام میکند، خاطرنشان کرد: به زودی موتورسیکلتهای برقی به ناوگان تهران اضافه می شود و به نظر میرسد اداره برق باید برای جایگاههای شارژ آن چارهاندیشی کند.
در نهایت مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد سیستم سرمایش و گرمایش مشترکی در ساختمانهای بلندمرتبه ایجاد شود و گفت: در ساختمانهای بیش از 12 طبقه نیز میتوان پنل خورشیدی پیشبینی کرد تا انرژی برق این ساختمان از طریق انرژی خورشیدی تامین شود.
وی افزود: ایجاد تونلهای مشترک برای آب، برق، تلفن و فیبر نوری میتواند به عنوان یکی از راهبردهای مهم در دستور کار قرار گیرد و در قالب طرحی جامع دنبال شود.