شناسه خبر: 8650 منتشر شده در مورخ: 1394/12/25 ساعت: 11:28 گروه: اجتماعی  
علل عدم تمایل کودکان «کار و خیابان» به حمایت سازمانهای حمایتی
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی عنوان کرد

علل عدم تمایل کودکان «کار و خیابان» به حمایت سازمانهای حمایتی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: درآمد خوب کودکان کار و خیابان یکی از موانع جذب آنان به سازمانهای حمایتی و دریافت خدمات از چنین نهادهایی است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید  اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت درآمدی برخی از کودکان کار و خیابان آنقدر خوب است که کمتر شاهدیم کودکی به علت کار اجباری و کودک کار بودن تمایل به حمایت سازمانهای حمایتی چون بهزیستی داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص یکی از علل بقاء این کودکان در خیابان، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم بقای این کودکان در خیابان روحیه "گداپروری" مردم است؛ به طوریکه مردم ایران با این روحیه خود به آن‌ها کمک می کنند این درحالیست که اگر این کمک ها قطع شود، هیچ کودکی را در خیابان‌ها نخواهیم دید.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه نسبت به حضور این کودکان در کارگاه‌های زیرزمینی نیز هشدار داد و گفت: نمی توان برای ساماندهی این قشر اقدامات ضربتی و برخوردهای شدید را انجام داد زیرا در این صورت کودکان کار و خیابان از در سطح شهر کمتر و کمتر شده و در نهایت خیل عظیمی از آنها جذب کارگاه‌های زیر زمینی خواهند شد و در این کارگاه‌ها در معرض انواع سوء رفتارها قرار گرفته و بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.

فرید در ادامه ضمن بیان آنکه حداکثر 5 تا 10 درصد کودکان کار و خیابان نیازمند دریافت خدمات "مراکز شبانه روزی" هستند گفت:‌ در حال حاضر قصد داریم کودکان کاری را که در مراکز شبانه روزی بهزیستی جذب شده‌اند، طی پروتکلی مشخص شناسایی کرده تا چنانچه قابلیت بازگشت به خانواده را دارند به خانواده بازگشته و اگر نه به مراکز« شبه خانواده» وارد شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین ضمن بیان آنکه طی مطالعات اخیر تعداد کودکان کار و خیابان شهر تهران 14 هزار نفر تخمین زده شده است،‌ گفت: شناسایی و سرشماری کودکان کار و خیابان بسیار دشوار است و تا کنون سرشماری دقیق و شناسایی درستی از وضعیت کودکان کار و خیابان در کشور نداشته‌ایم.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *