شناسه خبر: 8595 منتشر شده در مورخ: 1394/12/22 ساعت: 10:31 گروه: اجتماعی  
چهارشنبه سوری در فضای مجازی

چهارشنبه سوری در فضای مجازی

پلیس فتا در خصوص آموزش طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه در برخی از سایت‌ها هشدار داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری گفت: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال برخی از سایت‌ها در زمینه آموزش طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می کنند؛ لذا خانواده ها باید دقت داشته باشند تا فرزندان آنها در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند .

سرگرد حمید کیانی ضمن بیان اینکه متاسفانه در روزهای پایانی سال افزایش تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی با موضوع ساخت، تهیه و خرید و فروش مواد محترقه را شاهدیم، افزود: شهروندان توصیه های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارت های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست.
وی با اشاره به اینکه اکثر حادثه دیدگان این ایام جوان و نوجوان هستند، گفت: والدین گرامی باید همواره به عنوان صمیمی ترین دوست فرزند دلبندشان او را هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی همراهی و جهت انجام فعالیت های بی خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی موارد لازم را به آنها گوشزد کنند.
سرگرد کیانی ادامه داد: برخی از سایت‌ها در زمینه آموزش طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده ایم، لذا خانواده ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه غالبا خرید مواد محترقه در فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان صورت می گیرد، گفت: با توجه به این موضوع کلاهبرداران سایبری مثل فیشینگ افزایش می یابد و قربانی آن کودکان و نوجوانان هستند که گاها جرات مطرح کردن موضوع با والدین خود را ندارند.
وی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه مراقبت خانواده ها باعث می شود تا کودکان آنها در دام کلاهبرداران و سودجویان سایبری گرفتار نشوند، تصریح کرد : شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir در سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *