شناسه خبر: 8589 منتشر شده در مورخ: 1394/12/19 ساعت: 12:48 گروه: اجتماعی  
چهارشنبه آخر سال فرهنگ سازی شود/مشکل ما آتش زدن چند تکه چوب نیست
معاون سازمان آتش نشانی تهران:

چهارشنبه آخر سال فرهنگ سازی شود/مشکل ما آتش زدن چند تکه چوب نیست

معاون اداره ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به فرهنگ سازی برای اجرای آئین چهارشنبه آخر سال تاکید کرد

به گزارش ایران سپید کامران عبدولی گفت: در برخورد با آسیب ها و حوادثی که در این شب به وقوع می پیوندد به دنبال مقصرنیستیم، بلکه باید راهکاری برای حل مشکل پیدا کرد.

عبدولی ، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی از ابتدای اسفند هر سال تا چهارشنبه آخر سال واقعا درگیر این موضوع است و در برخورد و کاهش آسیب های ناشی از حوادث کلی گویی درست نیست، بلکه باید فرهنگ سازی شود. 
وی ادامه داد: اولین کار در این زمینه از دیدگاه ما به عنوان سازمانی که با آن درگیر هستیم این است که این امر باید هدفمند شود تا با کمترین آسیب برگزار شود. 
این مسئول با اشاره به اینکه در سال 93نسبت به سال 92 با کاهش حادثه حریق در شب چهارشنبه آخر سال مواجه بودیم، گفت: متاسفانه با وجود کاهش حوادث با افزایش تعداد مصدومان مواجه بودیم. 
وی افزود: 234 حادثه حریق در شب چهارشنبه آخر سال در سال 92 اتفاق افتاد در حالی که در سال 93 در همین شب 141 حادثه گزارش شده است. 
معاون اداره ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تصریح کرد:متاسفانه در سال گذشته یک مورد فوتی هم گزارش شد و هفت مصدوم هم دراین شب داشتیم این درحالی است که در سال 92 تنها پنج مصدوم داشتیم. 

عبدولی چهارشنبه آخر سال را یک سنت دانست و گفت: نمی توان جلوی انجام این سنت را توسط مردم گرفت، مشکل روشن کردن چهارتکه چوب نیست، بلکه استفاده از مواد منفجره که بیشتر هم دستساز هستند و استفاده از آنها سبب بروز حوداث دلخراشی برای مردم که بیشتر هم کودکان، نوجوانان و جوانان هستند را فراهم می کند، مشکل اصلی است. 
وی تاکید کرد: دادن آگاهی و آموزش های مورد نیاز به خصوص از طریق والدین به فرزندان از بروز این گونه حوادث می کاهد و شاهد برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال با کمترین حوادث خواهیم بود . 
معاون اداره ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خواستار توجه به شادی های جوانان و اهتمام بیش از پیش به مساله آگاهی بخشی آنها و ارائه آموزش های لازم توسط دست اندرکاران مانند مدارس و دیگر نهادها شد. 
وی مخاطب خود در موضوع چهارشنبه آخر سال را بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان بین 12تا 18 ساله عنوان کرد و پیشنهاد داد که مکان هایی برای برگزاری چهارشنبه آخر سال باید در نظر گرفته شود.

**والدین مراقب فرزندان خود باشند 
معاون اداره ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: والدین بیشتراز هر زمان دیگر دراین ایام مراقب فرزندان خود باشند و در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال بیش از هر زمان دیگر رفت و آمد ،پول جیبی فرزندان خود را کنترل و مانع از رفتن به تنهایی فرزندان خود به خیابان شوند . 
عبدولی همچنین بر رعایت مسائل ایمنی از سوی مردم و شهروندان ساکن در نزدیکی اماکن برگزاری شادی جوانان در چهارشنبه آخرسال تاکید کرد. 
معاون اداره ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در ادامه توصیه های خود برای گذراندن چهارشنبه ایمن و به دور از حادثه گفت : والدین و دیگر افراد دقت کامل داشته باشند تا موادی که مشتعل می شوند یا به نوعی آتشزا هستند در کنار بنزین یا دیگر مواد از این دست نگهداری نشوند. 
وی همچنین تاکید کرد: بعداز روشن کردن آتش و پایان این شب حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شوند و آتش روشن را رها نکنند . 
وی از کودکان و نوجوانان خواست از پرتاب کردن مواد محترقه به سوی افراد به خصوص افراد کهنسال ،کودکان و زنان باردار خوداری کنند؛ چرا که به دلیل ترس ایجاد شده از صدای انفجار موجبات ترس شدید و گاه بیهوشی و دیگر عوارض را ایجاد می کند. 
عبدولی از مردم خواست ضمن اینکه دقت کنند تا کبریت و مواد آتش زا در دسترس کودکان نباشد، تاکید کرد: از روشن کردن آتش در کنار پست های برق و گاز و همچنین افروختن آتش های حجیم به طورجدی خودداری کنند و به محض وقوع حادثه با حفظ خونسردی از طریق تلفن 125 به ماموران آتش نشانی اطلاع دهند . 
وی اضافه کرد:آتش نشانان با استقرار در 121 ایستگاه در تهران به صورت شبانه روزی با پیش بینی های لازم آماده خدمات رسانی هستند، اما امیدواریم با رعایت نکات ایمنی شاهد یک شب بدون حادثه در چهارشنبه آخر سال باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *