شناسه خبر: 8586 منتشر شده در مورخ: 1394/12/19 ساعت: 12:45 گروه: اجتماعی  
صدور 400 هزار"تهران کارت" در نوروز 95 جهت بازدید از مراکز تاریخی با تخفیف ویژه
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

صدور 400 هزار"تهران کارت" در نوروز 95 جهت بازدید از مراکز تاریخی با تخفیف ویژه

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به آغاز برنامه نوروز 95 شهرداری تهران از 25 اسفند،گفت: امسال 400 هزار "تهران کارت" برای مسافران نوروزی صادر خواهد شد که دارندگان این کارت‌ها از تخفیف ویژه مراکز فرهنگی،تفریحی استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس، حجت‌الاسلام میثم امرودی در نشست خبری خود با اشاره به برنامه‌های نوروز 95 شهرداری تهران، اظهار کرد: سال گذشته به واسطه تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با نوروز 94، ایام نوروز به بهار فاطمی نام گذاری شد که امسال با توجه به تقارن ایام ولادت حضرت زهرا(س) با ایام نوروز، این ایام به ولادت فاطمی نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروز 95 شهرداری تهران، تحت عنوان نوروز همدلی و مهربانی برگزار می‌شود، بیان کرد: در تهران بیش از 4 سال است که از تشکیل ستاد گردشگری در شهر می‌گذرد و درواقع این ستاد توانسته است چهره متفاوت از تهران را به مردم نشان دهد.

حجت‌الاسلام امرودی ادامه داد: یکی از برنامه‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران این است که خدمات ارزان‌قیمت و با بهترین کیفیت را به خانواده‌ها ارائه کند که در این مسیر از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در ایام نوروز بستری فراهم خواهد شد که شهروندان تهرانی و همچنین مسافران از شهرستان‌های مختلف و گردشگران خارجی از امکانات و برنامه‌های طراحی‌شده استفاده مطلوبی را داشته باشند.

وی گفت: طبق آمار در سال گذشته 12 میلیون تا 14 میلیون نفر از گردشگران داخل تهران و مسافران خارجی از فضاهای دیدنی تهران ازجمله سینماها، باغ‌موزه‌ها، برج میلاد و... استفاده کرده‌ا‌ند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 732 هزار نفر از برج میلاد بازدید نمودند که از این تعداد 60 درصد  از آنها مسافران شهرستان‌های مختلف بوده‌اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: تهران ظرفیت مناسبی را در بخش گردشگری، زیارتی، تفریحی و تاریخی دارد به‌طوری‌که 118 امامزاده در تهران داریم و بالغ بر 2 هزار بنای تاریخی در تهران وجود دارد که 174 مرکز تاریخی در منطقه 12، شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز و در بخش گردشگری 11 ایستگاه استقبال و بدرقه در ورودی‌های شهر تهران پیش‌بینی شده است که محصولات فرهنگی و آموزشی را به هموطنان ارائه خواهند کرد، ضمن اینکه 500 هزار نقشه گردشگری نیز همراه با پیوست و محل‌های اقامتی به هموطنان عرضه خواهد شد.

حجت‌الاسلام امرودی تصریح کرد: وضعیت تهران، ‌وضعیت ممتازی است و ایام نوروز فرصتی است که سایر هموطنان از شهرستان‌های مختلف تهران را ببینند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در ایام نوروز تسهیلات ویژه‌ای را نیز در برج میلاد، باغ‌موزه‌های قصر و دفاع مقدس، بوستان‌ها، پارک‌های جنگلی، باغ پرندگان و...  از مراکز تفریحی دیده شده است.

وی به «تهران‌کارت» اشاره کرد و گفت: حدود 400 هزار تهران‌کارت تهیه و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت که این کارت‌ها تا سیزدهم فروردین مهلت خواهد داشت، ضمن اینکه این کارت‌ها قابلیت شارژ را نیز دارند.

حجت‌الاسلام امرودی با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان میراث، وزارت ارشاد و دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است، دارندگان تهران‌کارت می‌توانند از مراکز تاریخی ـ تفریحی با تخفیف ویژه استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: برای هر کارت نیز به مبلغ 5 هزار تومان شارژ در بخش حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است که دارندگان این کارت‌ها می‌توانند از مترو، اتوبوس و بی.‌آر.‌تی جهت جابه‌جایی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی، ستاد مدیریت بحران و شرکت شهرسالم نیز در 11 ایستگاه استقبال در ورودی‌های شهر تهران حضور فعالی‌ را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام امرودی اظهار کرد: هماهنگی‌هایی نیز با اورژانس تهران جهت استقرار در ایستگاه‌های اشاره‌شده صورت گرفته است، ضمن اینکه 2 هزار و 200 بوستان در تهران آماده استقبال از شهروندان در ایام نوروز هستند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: دریاچه خلیج‌فارس نیز در ایام نوروز برنامه‌های متعددی را ازجمله عرضه محصولات صنایع دستی خواهد داشت، ضمن اینکه برنامه‌هایی را نیز در آبشار تهران در منطقه 22، مسیر پیاده‌روی باغ‌همایون، میدان مشک، موزه‌های مختلف موسیقی، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر ایستگاه‌های اشاره‌شده، 150 مدرسه نیز در شهرری آماده پذیرایی از مهمانان در ایام نوروز هستند، به‌طوری‌که برنامه‌های ویژه نوروز از 25 اسفند تا 15 فروردین در تهران ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام امرودی در ادامه با اشاره به بخش‌های دیگر برنامه‌های نوروز 95، گفت: در این ایام در 22 میدان مهم در هر منطقه برنامه‌های به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در روز 12 فروردین (روز جمهوری اسلامی ایران) در 16 نقطه از تهران جشن ویژه‌ای برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در پنجشنبه آخر سال نیز برنامه ویژه‌ای در بهشت‌زهرا و قبور شهدا انجام خواهد شد و مزار شهدا گلباران می‌گردد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *