شناسه خبر: 8570 منتشر شده در مورخ: 1394/12/19 ساعت: 07:41 گروه: فرهنگی  
واینک بهار رادیو ایران با فضایی شاد و مفرح

واینک بهار رادیو ایران با فضایی شاد و مفرح

"و اینک بهار": این برنامه سعی دارد با زنده نگهداشتن آداب و رسوم اسلامی ایرانی نوروز در برگزاری بهتراین جشن قدمی مؤثر بردارد. این برنامه در کنار برگزاری جشن تحویل سال به برخی از اعتقادات و رسوم از جمله دعا به درگاه حق، صله رحم، احترام به بزرگترها، زیارت مزار ائمه، زیارت مزار شهدا، فرهنگ نوروز، فال حافظ و ... می‌پردازد. و اینک بهار از ساعت 4:30 29 اسفند از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش ایران سپید    "نود، نود و پنج": این برنامه شامل بخشهای هفت سین سرخ، مرور کوتاه بر زندگی شهدای روزهای فروردین همان روز با حضور در بهشت زهرا و گزارش از خانواده در قالب ورودی، بخش سلام بهارکه در هربرنامه، یک سلام توسط یکی از افراد هنرمند یا ورزشکار شناخته شده به صورت متن خوانی بهارانه، پاگشا؛ گزارش حضوری از  اولین نوروز زوج های ایرانی در منزلشان. آمدیم نبودید؛ به صورت اتفاقی خبرنگار افتخاری برنامه در شهرستانها به منزل یکی از افراد صاحب نام منطقه رفته و از همسایه‌ها در مورد اخلاق و رفتار او پرس و جو کرده و نهایتاً با آن شخص تلفنی صحبت میکند و با ایشان در مورد آداب و رسوم و رفتار ایشان گفتگو میکند. سیسمونی: گفتگو با خانواده‌هایی که در آستانه به دنیا آمدن چندمین فرزندشان هستند و حس مادرانه و پدرانه آنها انعکاس می‌یابد.

بزن کنار: گزارشگر برنامه در عوارضی جاده ها از خودروهای عبوری مسافر سؤال و جواب کرده و از ایمنی سفر آنها مطمئن شده و از مقصد سفر میپرسند. بچه کجایی: گفتگوی حضوری با کسانی که موطن آنها شهر یا روستای دیگری است و در تهران زندگی میکنند این افراد ترجیحاً از میان افراد موفق و کارآفرین هستند و با سؤالات خاص از اهداف آنها برای کمک به شهر و دیارشان میپرسیم.

نامگذاری سال: گفتگو با وزرا به رسم هر سال با سبک و سیاق خاص. دوباره بخوان: دعوت از یک خواننده و چند نفر از طرفداران او در یک استودیو به صورت تولیدی و اجرای مجدد ترانه آن خواننده با همراهی مردم بصورت کنسرت مانند اما با فضای شاد. مسابقه:اجرای تلفنی یا محیطی یک مسابقه با استفاده از تلفن همراه و ابزارهای جدید تلفن همراه به صورتی که شرکت کننده با یکی از آشنایان خود بصورت تلفنی در مسابقهای خاص شرکت میکنند و مسابقه بیست سوالی با نام آوران.

در هفته دوم شامل این بخشها میشود بازی با واژگانی که در ایام نوروز بیشتر با آن سر و کارداریم و توجه به معنای کلمه دوم آنها، ارتباط با مراکز گردشگری در شهرهای مختلف، ارتباط با گزارشگران رادیو ایران در استانهای مختلف، اطلاع‌رسانی درباره ترافیک و وضع راههاو هواشناسی. در ادبیات عمومی مردم ایران باب شده که عبارات را با پسوندی ترکیب می کنند. حال آنکه این ترکیبها خود معنی مجزایی دارند و برخی از آنها با کمی تغییرات معنای خاصی پیدا میکنند.

مانند: سفر مفر، گردش مردش، تعطیل معطیل، اوقات موقات، فراغت مراغت، مهمون پهمون، آجیل ماجیل، شکلات موکلات، سیزده میزده بیزده و... این عبارات موضوع محوری هر برنامه قرار میگیرد و برنامه حول اصل واژه و واژه مکمل شکل میگیرد. این برنامه ساعت 4:30 29 اسفند تا 13 فروردین از رادیو ایران پخش می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *