شناسه خبر: 8408 منتشر شده در مورخ: 1394/12/4 ساعت: 11:52 گروه: اجتماعی  
لایحه حمایت از معلولان دهم اسفند به شورای نگهبان می رود
همزمان با بازگشایی مجلس پس از انتخابات؛

لایحه حمایت از معلولان دهم اسفند به شورای نگهبان می رود

دبیر فراکسیون معلولان مجلس خبر داد: لایحه حمایت از حقوق معلولان در روز دهم اسفند ماه همزمان با بازگشایی مجلس شورای اسلامی برای تصویب به شورای نگهبان می رود.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران احمد فدایی اظهار کرد: فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت ها توانست در واپسین روزهای فعالیت مجلس نهم دو قانون مهم را برای افراد دارای معلولیت پیگیری و تصویب کند.

دبیر فراکسیون معلولان مجلس افزود: یکی از این قوانین موافقت مجلس با بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بود و خبر دیگر مربوط به قانون کسر ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص می شد.

وی یادآور شد: تقاضای بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون های مشترک بهداشت و اجتماعی در روزهای پایانی بهمن ماه در صحن علنی مجلس با 130 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در نهایت تصویب شد و قرار است در روز دهم اسفند ماه به شورای نگهبان برود.

فدایی همچنین گفت: نمایندگان طی روزهای اخیر با کلیات لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص موافقت کردند. این لایحه نیز با 115 رأی موافق، 27 رأى مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی از برگزاری جلسات متعدد برای بررسی این لایحه با حضور مسئولان اجرایی ذی ربط سخن گفت و افزود: بر اساس این لایحه، ساعت کار زنان شاغل که دارای همسر یا فرزند معلول هستند از 44 ساعت به 36 ساعت کار در هفته کاهش می یابد.

به گفته فدایی، فراکسیون حمایت از معلولان مجلس از کاندیداهایی که در خصوص اقشار معلول برنامه دارند استقبال می کند و در صورت رأی آوردن آنها آمادگی دارد ضمن حمایت از این افراد، وعده های انتخاباتی آنها را در خصوص معلولان در مجلس دهم پیگیری کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *