شناسه خبر: 8401 منتشر شده در مورخ: 1394/12/4 ساعت: 10:52 گروه: اقتصادی  
ایجاد 900 هزار فرصت شغلی در برنامه ششم / پرداخت یارانه ادامه می یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

ایجاد 900 هزار فرصت شغلی در برنامه ششم / پرداخت یارانه ادامه می یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور 900 هزار فرصت شغلی در سال های اجرای برنامه برای نیروهای بازار کار فراهم خواهد شد.

به گزارش ایران سپید  ببه نقل از ایرنا،  محمدباقر نوبخت در همایش 'تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی' که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: برای ایجاد 900 هزار فرصت شغلی باید سرمایه گذاری مناسبی انجام شود ، ضمن این که در این برنامه نرخ بیکاری در سال 1399 هفت درصد پیش بینی شده است و بر همین اساس تمهیدات مقدماتی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که لایحه برنامه ششم توسعه هم اکنون در مجلس شورای اسلامی است، گفت: این لایحه در فرآیندی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به هیات وزیران تقدیم شد اما آنچه که ارائه شده است هنوز به نظرهای نخبگان و اندیشمندان نیاز دارد.
نوبخت افزود: برنامه ششم توسعه یازدهمین برنامه ای است که در کشور تهیه و تدوین شده و در تهیه آن از تجارب برنامه های قبل استفاده شده است. 
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، برنامه پنجساله ششم توسعه کشور دارای 25 موضوع و 45 محور و برنامه ای جامع نگر و مساله محور است، ضمن این که با بهره گیری از سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی نیز در این برنامه در نظر گرفته شده است. 
نوبخت موضوع های آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی را از محورهای مورد توجه در برنامه ششم اعلام کرد و گفت : هرچند این برنامه به چهار محور در کشور توجه دارد اما به سواحل مکران متمرکز شده است.
سخنگوی دولت اظهار داشت: همچنین بر اساس برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی کشور هشت درصد پیش بینی شده است که دستیابی به این رقم بدون توجه به یک تامین مالی مناسب امکان پذیر نیست.
نوبخت می گوید، دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تنها از طریق سرمایه گذاری های جدید نخواهد بود بلکه 2.8 درصد واحد آن مربوط به برخورداری از بهره وری است.
معاون رئیس جمهوری با بیان این که دغدغه ما بهبود معیشت مردم است، گفت: بر همین اساس تلاش هایی برای جلوگیری از نوسان های غیرمعقول ارز و همچنین توانمندسازی محرومین و فقرا مدنظر است، بنابراین تحت هیچ شرایطی یارانه افراد محروم را قطع نمی کنیم.
نوبخت گفت: هم اکنون حدود 75 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند و سیاست پرداخت یارانه را با تاکید ادامه می دهیم تا جامعه هدف مورد توجه قرار گیرد. 
نوبخت با اشاره به نوآوری در برنامه ششم گفت: به جای این که حجم قابل توجهی از بندها برای رسیدگی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرند، 50 بند از احکام را به مجلس ارائه کردیم البته تمامی اسناد در اختیار مجلس قرار خواهد گرفت.
'بر اساس اسناد برنامه ششم 12 موضوع فرابخشی و 17 موضوع بخشی اهداف کلی و کمی را توضیح می دهد.'
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این که برنامه ششم، سومین برنامه از سند چشم انداز و نخستین برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: این برنامه دارای برنامه ریزی غلتان است و برای رشدهای اقتصادی بالاتر از هشت درصد نیز برنامه ریزی دارد. 
به گفته نوبخت، بر اساس این برنامه برای توزیع درآمدها ضریب جینی 34 صدم انتخاب شده ، ضمن این که سهم منابع نفتی از 31.5 درصد به 22 درصد تقلیل یافته و نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی نیز از 6.5 درصد به 10 درصد رسیده است. 
همایش یک روزه تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی، با حضور مدیران عالی رتبه، دست اندرکاران دستگاه های اجرایی، دانشگاهیان، صاحب نظران و کارشناسان برنامه ریزی و توسعه کشور در محل سالن اجلاس سران درحال برگزاری است.
این همایش با هدف تبیین و اطلاع رسانی جامع از جهت گیری، رویکردها، ویژگی ها و مبانی برنامه ششم توسعه برگزار شده است.
در این همایش دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سخنرانی خواهند کرد و جمعی دیگر از وزرا و دست اندرکاران اقتصادی دولت و حاکمیت هم دیدگاه های خود را بیان می کنند.
در این همایش چند نشست تخصصی و علمی برگزار می شود و دانشگاهیان، صاحب نظران و اندیشمندان عرصه برنامه ریزی و توسعه کشور، تحلیلی از برنامه های توسعه کشور ارایه و چشم انداز برنامه ششم توسعه ترسیم خواهند کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *