شناسه خبر: 8398 منتشر شده در مورخ: 1394/12/4 ساعت: 10:52 گروه: اقتصادی  
رشد اقتصادی هشت درصدی دربرنامه ششم/اقتصادنفتی ودولتی کمرنگ می شود
طیب نیا:

رشد اقتصادی هشت درصدی دربرنامه ششم/اقتصادنفتی ودولتی کمرنگ می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از هدفگذاری دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی به عنوان یکی از اهداف اصلی برنامه پنجساله ششم توسعه کشور خبر داد و افزود: رشد مستمر، پایداری اقتصادی و تحقق اهداف این برنامه در گرو اصلاحات اقتصادی و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایرنا؛  علی طیب نیا این سخنان را در همایش 'تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نخستین برنامه اقتصاد مقاومتی99-1395 در سالن اجلاس سران بیان کرد.

به گفته این مقام مسئول جنگ اقتصادی با تلاش دولت در عرصه دیپلماسی پایان یافت و امروز نوبت آن است که از فرصت های موجود برای برداشتن گام دوم و بازسازی اقتصاد ایران استفاده کنیم.
طیب نیا افزود: حاکم کردن ثبات و آرامش بر فضای اقتصاد ایران در گام نخست دنبال شد و آسیب های ناشی از تحریم ها و سیاست های اقتصادی گذشته به حداقل رسید و در گام دوم دولت اجرای برنامه های کوتاه مدت را برای شکوفایی اقتصادی آغاز کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: برنامه پنجساله ششم توسعه کشور ، برنامه میان مدت برای بازسازی و شکوفایی اقتصاد است که نیازمند همکاری و تعامل، عزم جهادی و مدیریت جهادی تیم اقتصادی دولت، هیات وزیران و قوه مقننه است.
وی ادامه داد: رونق اقتصادی از سال آینده در کشور آغاز می شود و باید تلاش کنیم سطح رشد اقتصادی و کیفیت آن را بالاتر برده و آحاد جامعه را از ثمرات و برکات آن بهره مند کنیم.
طیب نیا گفت: دولت بر حل دو مساله اساسی 'تنگناهای مالی و بدهی های خود' تمرکز کرده است که انجام این مهم به بهبود فضای کسب و کار و انضباط بخشی مالی خواهد انجامید.
وی با بیان اینکه در زمان تحریم ها توانستیم با آسیب های اقتصادی مقابله کنیم، افزود: افزایش مقاومت پذیری اقتصاد با تجربه تحریم ها سبب شده است در یک سال گذشته به رغم تداوم کاهشی تحریم ها و افت قیمت نفت، اقتصاد کشور چندان آسیب پذیر نباشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *